Castiglione del Lago en Moltepulciano 4 en 5 september 2013

5 september 2013 - Montalcino, Italië

Woensdag 4 september.

Opnieuw een warme dag. We fietsten het meer rond en dat leverde 63 km op. Vroeg vertrokken, na een aantal stops geëindigd rond half 2 in Castiglione voor een verfrissing. Een mooie tour door een streek waar ooit Etrusken en Romeinen hun vetes uitvochten. Morgen een soppie over de voorruit van de LMC en via Moltepulciano op weg naar Montalcino, een plaats waar 2 Amigo's zitten waarvan we er 1 aandoen.

Donderdag 5 september.

Het is gelukt overigens via een omweg omdat de vuilwatertank van de LMC geleegd moest worden. We zijn aangekomen in Montalcino na eerst een bezoek te hebben gebracht aan een zeer toeristisch Moltepulciano met hele steile straatjes waarin je winkels vindt voor wijnproeven, allerlei pasta's, horeca en prullaria van koelkastmagneten tot kaasraspen en van  sierraden tot noem maar op! Inmiddels staan we bij de derde Fattore Amigo Op een leuk stekkie buiten het dorp en behalve wijn is hier olie en grappa te koop.