Eschach-Schwebsang 30-08 / 03-09-2012

3 september 2012 - Luxemburg, Luxemburg

donderdag 30 augustus 2012

Gisteravond knetterend onweer met windstoten en hagel. Die hagel was dermate heftig dat het bij ons en diverse medecampers hagelschade aan het dak heeft opgeleverd. We zijn neergestreken op weingut Ehrhart in het gehucht Eschach met 700 inwoners aan de Deutsche Weinstrasse. Een cp waar 3 campers kunnen staan, Hier kan je wijn proeven en kopen. Even geen WiFi maar wel een prachtig uitzicht in dit heuvelland. Voordat we zijn vertrokken uit Bad Sobernheim bezochten we het Freilichtmuseum, een openlucht dat de afgelopen 500 jaar laat zien hoe de mensen woonden, leefden en werkten in Mittelrhein Westerwald, Platz Rheinhessen, Mosel Eifel en Hunsrück Nahe.

vrijdag 31 augustus 2012

Inmiddels zijn we 200 mtr. opgeschoven naar weingut Wind in Eschach. Leuk gezin met 4 kinderen en een mooi bedrijf in de wijnbouw. We fietsten vandaag een tour over 40 km, met wat omwegen en zoeken werd het 55 km. Op het momemt van typen, 20.30 uur, is het minder weer met regen en wind. Morgen naar Annweiler, leuk stadje waar we vandaag doorheen reden met Redrose en Stevie en waar een gratiez cp is.

zaterdag 1 september 2012, Düppenweiler

Die cp van Allweiler ligt aan een doorgaande weg dus minder geschikt voor overnachtig als je ervan houdt rustig te slapen. Prima plek om te servicen en de stad te bezoeken. Nadat we dit hadden gedaan reden we door naar Düppenweiler tegen de grens met Luxemburg in de gemeente Beckingen. Vanochtend in Eschach nog regen en in de middag zon. Verder alles goed. We staan bij Wilscheiderhof op een keurige wei met wc en douche.

Zondag 2 september 2012

Tja we hebben lang niet overal WiFi. In Nederland kunnen we de mobiele telefoon als hotspot gebruiken maar in het buitenland hebben we dat niet. Kan Cees...L.. Met, zo vriendelijk zijn te laten weten tot wanneer hij bij Sjef is......Het was heerlijk weer vandaag, dus hebben we al fietsend een rondje gemaakt in de omgeving van de Saar, een behoorlijke rivier. Vele leuke dorpjes met dito terrassen. Morgen gaan we naar Luxemburg want de dieseltank is bijna leeg.

Maandag 3 september 2012

Zo we zitten op de helft, in een jachthaven in het plaatsje Schwebsange dat is onderin Luxemburg aan de grens met Duitsland. Het weer is prima en we gaan een koppie doen en boekie lezen. En natuurlijk het blog bijwerken want er is internet beschikbaar hoewel met een touwtje.

duppenweiler_03-09-2012 (2) (800x600)                                             duppenweiler_03-09-2012 (1) (800x600)

De Groeten van ons uit Luxemburg aan allen...........

1. Christiene:
    3 september 2012
    Leuke plaatjes en we zijn weer helemaal op de hoogte. Wisselend weer maar ik geloof dat jullie je evengoed wel vermaken.
    Lekker genieten en op naar het volgende verhaal :-)

Groetjes
    Christiene