Gavarnie

8 september 2011 - Cauterets, Frankrijk

Donderdag 8 september 2011.

Gister, woensdag 7 sept., zijn we na vertrek uit Laruns via een mooie route neergestreken in 1 van de mooiste gebieden van Frankrijk, Circque de Gavarnie aan de Spaanse grens. Als je in Gavarnie wil parkeren of overnachten met je campingcar betaal je 5 euro per 24 uur. Plek zat en sani aanwezig. Gavarnie ligt op 1350mtr. Vandaag liepen we via een voetpad naar de Grande Cascade, een waterval van 430 meter hoog omringt door bulten tot ruim 3300mtr voorzien van eeuwige sneeuw. Het is hier met bussen vol toeristen en souvenirwinkels even heel anders dan Laruns met de col's en een handvol fietsklimgekken waar we vandaan zijn gekomen. Hier WieFie op diverse terrassen dus voor une Pression kan je internetten. Morgen rijden we naar 2200mtr, col de Tentes, en vandaar mooi wandelen. Daarna wordt het tijd om te verhuizen naar Pierrefitte-Nestalas om vandaar de Tourmalet en de col d'Aspin te slechten met het carbonros. En nog steeds mooi weer, strak blauw en een graad of 26!

Groeten aan het thuisfront en andere vakantiegangers van C en B.