Honfleur 17 en 18 september 2016

18 september 2016 - Honfleur, Frankrijk

Zaterdag 17 september 2016.

Een herhaling van zetten: in de nacht regen en wat gespetter in de ochtend, dus niet op de fiets maar de LMC naar Honfleur gereden, een CP waar 120 campers of meer kunnen staan.  11 euro voor 24 uur, elektriek en service inbegrepen. Vanuit de CP hebben we zicht op de pont de Normandië.  We bezochten het zeelieden stadje met  o.a. de st. Catharina kerk, de grootste houten kerk met losstaande klokkentoren in Frankrijk. Vervolgens het museum voor etnografie en volkskunde waarbij we een omschrijving in Nederlands kregen dat erg handig was. Aan het eind van de middag was het opnieuw bal met het weer.

Zondag 18 september 2016

Een aardige dag waarbij we opnieuw in Honfleur terecht kwamen, we bezochten het museum marine dat in de St. Etienne kerk gevestigd is en de historie van de visvangst van het stadje laat zien. De kerk werd in 1349 gebouwd. Met wat kortere stadswandelingen verkregen we een aardig beeld van Honfleur. In de avond aten we met live muziek op het plein.

1. Pam Molkenboer:
    18 september 2016
    Lekker blijven genieten t weer wordt vast beter! Hier prachtig zomer weer. Kus.
  2. Jojoos:
    18 september 2016
    Honfleur vonden wij ook heel mooi!
  3. Bert:
    18 september 2016
    Ja bijzonder, groetjes aan jullie van ons. Tot spoedig het zit er bijna op!!