Kampen en Enkhuizen 29 en 30 juni 2017.

30 juni 2017 - Enkhuizen, Nederland

Donderdag 29 juni 2017.

Vanuit Eext, na een rustige nacht, reden we naar Schoonoord voor het  Openluchtmuseum “Ellert en Brammert” dat gaat over het leven van turfgravers in Drenthe in vroeger tijden. Via een koppie bij vrienden in Lemelerveld belanden we op de CP van Kampen en gaan het Hanzestadje in voor een wandeling langs de IJssel. We staan tegenover een zwembad en op een groot grasveld maakt een jeugdige fanfare het gezellig voor ons.

Vrijdag 30 juni 2017.

De laatste dag van deze trip met de LMC. Van Kampen naar Enkhuizen normaal een makkie. Totdat zich een ongeval heeft voorgedaan in de polder. Omrijden dus!  In de haven is een CP waar we zullen overnachten. We halen in Enkhuizen een plattegrond bij de VVV en nemen het pontje, na een koppie in het spoorresto, naar het Zuiderzeemuseum. Hier waren we al verschillende keren ook met de meiden maar nu was bijna alles in bedrijf en dat maakten we voor het eerst mee. Leuk. Na het museum een rondwandeling door Enkhuizen met af en toe een stoppie voor de inwendige mens. In de avond op de CP een gezellige boel omdat het een komen en gaan van bootreizigers is met bagage en karretjes vol vloeibare versnaperingen waarvan we aannemen dat ze op grote zeilboten een weekend gaan varen. We hebben de laatste dagen mazzel gehad met het weer dit in tegenstelling tot de negatieve berichten. We zijn alle dagen buiten geweest waarbij de plu nauwelijks nodig was.

1. Jojoos:
    30 juni 2017
    Zeker mazzel met het weer! Prima om van alles te ondernemen. Welkom thuis voor straks!
  2. BertvdB:
    30 juni 2017
    Nou dank jullie JoJoos. Inderdaad vandaag ook de hele dag droog en nu regen. Morgen een warm thuis en in de avond direct de beide dames te slapen.
  3. Pam Molkenboer:
    Welkom thuis.
  4. Christiene:
    1 juli 2017
    Ook weer fijn om thuis te zijn maar jullie hebben vast een ongelofelijke trip gehad waar je nog lang op kan teren! Spreken elkaar binnenkort.
  5. Maureen:
    1 juli 2017
    JOEHOE!!! WEER THUIS!!! DRIE BLIJE MEIDEN!!! TOT MORGEN, ik moet nog een daggie wachten.
  6. Bert:
    1 juli 2017
    Tja verschil moet er wezen, Maureen. Eerst de dames!!
  7. Bert:
    1 juli 2017
    Dankjewel Christine We zijn veilig thuis, nu nog even het een en ander schoonmaken en opruimen Dat is wel weer even een klusjeerbij. Groetjes en fijne voortzetting in Denemarken. Overigens Het regent hier in Oterleek