Monteriggione 11 september 2013 en Vicopisano 12 september

12 september 2013 - Vicopisano, Italië

Woensdag 11 september

Na de regen van vannacht hebben we eerst geïnformeerd naar de verwachting en volgens de vrouw van de agri zou het droog zijn vandaag. Dus met de fiets naar het 30km verderop gelegen dorp Monteriggioni, een kleine plaats die omsloten ligt door een muur met daarin gebouwd 14 torens, en natuurlijk, op een heuvel. Leuk ding met binnen de muur snoepgoed voor de toeristen. Ook weer 30km terug en uiteraard niet vlak, auw!! Na douchen,, op naar de cp van Voltera zo'n 20 km. Hier staan we met ongeveer 15 campers. Rond 4 uur stond de boel waterpas en zijn we de stad in gegaan. Als je ooit wil trainen in traplopen ga dan naar Voltera. Er zijn er veel en erg lang. Vandaag geen WiFi!

Donderdag 12 september

Prachtige dag, vroeg weg uit Volterra, de camper servicen, boodschappen doen bij Conad, koppie erachteraan en neergestreken bij Fattore Amigo Pi 7 in het plaatsje Vicopisano 15 km oost van Pisa. Ze maken hier wijn, olijfolie, honing en kiwilikeur met de hele familie. Dus tussen die bomen staan we.  In de middag dronken we een witte wijn á anderhalve euro en slenterde door het dorp met enkele torens ter  verdediging uit de historie. Morgen per fiets naar Pisa. 1 van de familieleden bood aan om op zijn erf van WiFi gebruik te maken. We gaan zien of het werkt. Groeten van C en B uit de LMC.

1. Christiene:
    12 september 2013
    Die toren staat echt heel scheef, niet proberen tegen te houden hè ;)
  2. Bert:
    13 september 2013
    hebben we gezien en anderen hebben hem voor ons recht gezet