Muskee museum, Grolloo.

9 juni 2011 - Assen, Nederland

Donderdag 9 juni 2011.

Mooi weer vandaag dus opnieuw naar Grolloo maar dan met de fiets. Het museum was open en kaarten kan je kopen bij café HofSteenge waar Harry kwam, toen hij in de boerderij woonde, om zich te douchen, toilet te gebruiken en op te treden. Water was niet voorhanden in de boerderij waar nu het museum is gevestigd. Modern ingericht met veel audio- en video techniek. Schriftelijke overeenkomsten met cafébazen uit de jaren 70 en 80 uit de vorige eeuw waaruit bleek dat er behalve guldens ook drank tot de beloning behoorde. Vervolgens reden we een route die we mee hadden van Schaopvolte die ons langs Gieten, Gasselte, Anloo, Baloo, Rolde, en Anderen bracht. Mooie natuur m.n. het Balooërveld. Morgen nog een daggie, zaterdag thuis.

P1000585 (600x800)P1000572 (800x600)

1. Christiene:
    10 juni 2011
    Dat is nog eens een ander soort museum, lijkt niet zo groot maar erg leuk. Als je zo praat over de vorige eeuw voelen we ons wel oud worden hè :) Op Schaepvolte weten ze wel raad met die oude treinstellen, grappig om ze op die manier te hergebruiken. Fijne avond en tot gauw
    groet
    Christiene