Overloon Libertypark

1 juni 2011 - Nijmegen, Nederland

Dinsdag 31 mei 2011.

Maandag op de fiets vanuit Schimmert naar de Mescherheide, al jaren de camping van de Luttikhuizen. Vlakbij de Belgische grens en het dorp Mesch. Volgens Cees het meest zuidelijke dorp in Nederland. Na een overnachting in Ittervoort hebben we het Liberty Park in Overloon bezocht. Daar staan echt veel- en grote legervoertuigen uit WO2 en de jaren 60 vanuit de Vietnam oorlog. Omdat er veel te lezen en te zien is over de bevrijding van Nederland gaan we nog een keer terug want een vriendelijke damesstem meldde door de omroep dat het tijd was om te gaan. Inmiddels staan we in St. Agata bij Cuyk op het terrein van een pannenkoekhuis. Morgen, woensdag, naar de het Afrikamuseum in Berg en Dal.

P1000430 (800x600)P1000412 (800x600)

1 juni 2011
    jullie zijn wel lekker cultureel bezig zeg, leuk om eens op deze manier Nederland te ontdekken, ik ben als klein kind ooit eens in Overloon geweest.
    Wat een heerlijke plaatjes ook!
    Claudette, vandaag de 4daagse papieren binnengekregen, ik heb er wel zin in hoor.
    groetjes en nog veel plezier die laatste dagen.