Overtocht trelleborg en ystad-karlskrona 15 mei 2017

15 mei 2017 - Karlskrona, Zweden

Zondag 14 mei 2017.

We zijn per StenaLine overgestoken naar Zuid Zweden. Een prachtige dag waarbij we tijdens de 6 uur durende overtocht buiten op het dek in de zon konden zitten met een boek. Aan de overkant reden we naar een CP in Ystad. Een mooi plekkie aan de Oostzee. Ruimte voor 50 campers en we stonden hoofdzakelijk met Zweedse campers. Geen WiFi voorhanden dus het uploaden moet een andere keer.

Maandag 15 mei 2017.

Vanochtend voor vertrek een wandeling met een koppie door Ystad. Daarna reden we via de E22 omhoog richting Karlskrona. Er is hier aan de kade een cp waarbij de vakken gescheiden worden door picknick tafels, stroom gratis en betalen voor de plek is uitsluitend van 9.00 tot 16.00. Onderweg maakten we een stoppie bij het mooiste witste strand van Europa , zegt het gidsboekje,  en dat is bij Samhammaren. Ook daar een gratis cp en zonder voorzieningen. Daarna langs een bijzonder bouwwerk uit 1687 in de openlucht: in scheepsformatie het zonneschip Ales Stenar bij de plaats Käseberga. Morgen verder omhoog, zo’n 300 km.

1. Mianno:
    15 mei 2017
    Klinkt bekend, ik was hier in juni 2010. De vakwerkhuizen in Ystad ook gezien? Als je tijd hebt: Oland is ook een bijzonder eiland om te zien.
    Goede reis verder!
    Groetjes, Mia en Anno
  2. Bert:
    15 mei 2017
    Ja middels de wandeling kwamen die huizen tegen, Mia.
  3. Ria:
    15 mei 2017
    Ziet er mooi uit daar. Veel plezier nog. Groeten ui een zonnig Oostzaan.
  4. Bert:
    15 mei 2017
    Ja Ria de zaterdag was km's maken maar hier in Zweden is het weer goed om rustig te tuffen, Mooi om weer onderweg te zijn. Groeten van ons C en B uit de LMC in mooi Zweden.
  5. Ria van Beek:
    16 mei 2017
    leuk om jullie zo te volgen...
    Vanmorgen kwam ik Jolanda nog even tegen in de Dekamarkt...
  6. Bert:
    16 mei 2017
    En Ria wat heeft die ontmoeting opgeleverd??