Passo del Tonale, Bergmarmotten 16 september 2014

16 september 2014 - Parco Nazionale dello Stelvio, Italië

Dinsdag 16 september 2014.

De bergtoppen ziten in de wolken en het is fris als we opstaan, C, haalt vers brood bij de Spar. De enige shop die open is. De rest gaat in december open, op een verlaten bar na. Maar wat zou het, het gebied is prachtig. We doen, voordat we vertrekken,  een rondje bergmarmotten waarvan we er een stuk of 10 spotten. De wandeling bevindt zich op ruim 2000 mtr. op de skihellingen en je hoort die beesten gillen. Als je in de buurt komt gaan ze rechtop en schreeuwen. Onderweg komen we in een verlaten pand meuk tegen. Rond 12.30 zijn we terug en zetten de LMC richting Oostenrijk. Om 4 uur zijn we op een voor ons bekende stek in Resia en zoals te doen gebruikelijk waait het. We staan op de parking van het Schloss waarin een pizzaria is gesvestigd. Dus vanavond niet koken want we weten dat tie open is vanwege de half 5 witte wijn. Morgen, woensdag via Oostenrijk, Duitsland in!!

16-09 Marmotten Tonale (27) (800x600)16-09 Marmotten Tonale (6) (800x600)