Pomponesco 5 en 6 juni 2016

6 juni 2016 - Castelnovo ne' Monti, Italië

Zondag 5 juni 2016.

We zijn verhuisd naar Pomponesco een klein dorp nabij Reggio nell’ Emilia. 2 km buiten het dorp ligt het agriturismo van 1 broer en 1 zus beide getouwd zodat ze het bedrijf met 4 in het weekend runnen. Het was warm vandaag. We waren hier een paar jaar geleden al eens. Na installatie liepen we naar het dorp, pikten een terras. Gezellie met kerels van allerlei pluimage die een kaartje legden. Het resto van Alberto  is er 1 dat gerechten serveert die typisch regionaal zijn met producten die in eigen beheer zijn gemaakt. We slapen wat onrustig vanwege onweer en regen.

Maandag 6 juni 2016.

Na een nacht met onweer is het een prachtige dag geworden met veel zon en 26 graden. We fietsen 70km over San Mateo, Villalastrada, Salina en Viavana, We eindigen in Pomponesco op een terras. Morgen  verlaten we de Po en verder richting Lago d’ Iseo via Mantova op zoek naar een fietswinkel want de Bulls racer had vandaag een lekke band. Wat is dat in het Italiaans??

1. Ria:
    6 juni 2016
    Mooie foto's. Volgens mij hebben jullie het erg naar de zin.
  2. Christiene:
    6 juni 2016
    mooie foto's weer, en een Hop gezien, weliswaar wat onscherp maar gezien!
    Hier is het ook warm, vandaag naar Sprookjesland in Enkhuizen geweest met de kleinkinderen. Was een leuk dagje.
    Jullie nog veel plezier en wat betreft die lekke band......moet jij toch weten, jij studeert Italiaans! ;)
  3. Jojolo:
    6 juni 2016
    Avanti di lekke banti late make kost een knaaki
  4. Bert:
    Una gomma a terra
  5. BertvdB:
    6 juni 2016
    Ja Christiene we zagen er meerdere. Maar vastleggen......?