Op naar Praag 2 juni 2012

2 juni 2012 - Praag, Tsjechië

Zaterdag 2 juni 2012.

We reden vandaag zo'n 80km omhoog door de betere wijken en zijn neergestreken op een 12 euri ACSI camping 20 km voor Praag. Camp Matyas. De ontvangst was zeer hartelijk: we kregen het weerbericht op de computer te zien en allerlei toeristische info. Aan alles is gedacht: wattenschijfjes, wattenstokjes, tissues, zeep, papieren handoekjes en spuitbussen voor nare geurtjes. Dit alles vind je in het sanitair. Deze camping is een afspiegeling van medelanders. We staan met 6 naast elkaar. Het is heel iets anders dan gisteravond. Er is hier een treinstation (met trein) dat je in 20 min naar het centrum van Praag brengt dus dat proberen we morgen uit. Op naar de stad van 1.2 miljoen inwoners in een land waar er 14 miljoen wonen. Het was prima weer vandaag: wolkenvelden afgewisseld met zon, 20 graden.

langs de vltava (5) (800x600)                                langs de vltava (4) (800x600)

De vooruitzichten zijn minder.