Praag 3 - 5 Juni 2012

6 juni 2012 - Praag, Tsjechië

Zo-ma-dinsdag 3-4-5 juni 2012

En inderdaad we hebben trein gereden en dat gaat helemaal comfortabel en niet duur! Zondag bezochten we Praag en waren in de avond om een uur of 10 terug op de camping. Af en toe een spat regen tussen de zonneschijn door en een graad of 20. Stad met veel cultuur en historie, Ooit 5 steden die zijn samengevoegd. Een prachtig uitzicht heb je op de televisietoren die je bereikt via een kabeltreintje. De Karelsbrug, heel gezellig, met artiesten en kunstenaars, lijkt de Ramblas wel. Prachtige gebouwen uit Renaissance, Barok en Jugendstil tijdperken.

Maandag bewolkt en 18 graden. We maakten een fietstocht heen, door heuvelachtig bosterrein met soms pittige bulten,.. en terug over vlakterrein langs de Moldau.

Dinsdag nogmaals naar Praag met de trein, kaartje retour 2 euro. We bezoeken de burcht via de kruittoren in het oude deel van de stad. Voor de burcht kan je een passepartout kopen zodat je de meest aansprekende delen kan bezichtigen. Wat is dat groot!! Na de nodige foto's zijn we langs een park gegaan dat is ingericht als monument van WOII. Dit was Praag voor ons. Morgen een stukkie opschuiven.

praag_03-06-2012 (27)

1. Jojoos:
    7 juni 2012
    Hoi Claubert,

Wij zijn ook vertrokken en zitten nu in Reutte Ooostenrijk .
    Lekker weertje hier. Morugu in prinzepiep naar de haven bij t garda plasje.

Groet, Joop en Jose
  2. Bert:
    7 juni 2012
    Goeie zaak doe de Haafs de groeten en voorzichtig met het vrouwlijk pootje!!