Op reis naar Tsjechie over Dresden.

22 mei 2013 - Dresden, Duitsland

We starten het blog weer op voor een nieuw verhaal dat gaat over de vakantie van 2013 naar Tsjechie. Het moment van schrijven vindt plaats in de receptie van de City-herberg in Dresden waar we op de camperplaats staan. Groeten van C en B.

20 mei 2013

.P1050582
We vertrokken 19 mei 2013 richting Duitsland na eerst de verjaardag van Zwaag en Schonezus te vieren in Oostzaan. Prima overnachtingsplek in Anhold net over de grens.

Maandag 20 mei 2013
Richting Kassel en Hannover. Flink wat water onderweg. CP in Heiligbad-Heiligenstadt en het is inmiddels droog. We bezoeken de Altstad met een rijke historie. Deze Katholieke stad bevindt zich in een omgeving waar het uitsluitend Protestants is. Dat heeft in het verleden de nodige strijd opgeleverd. We vallen met ons neus in de kermisboter want het feest in het dorp. Fanfare gaat voorop.

21 mei 2013.
Zo de 2e vakantienacht zit erop. We hebben 300km te gaan voor we arriveren op een mixparking nabij de Albertbrug in Dresden. Het is hier prima weer en we bezoeken het oude centrum voor een terras met een 0.4 geel. Het zal wat rumoerig zijn want langs de oever van de Elbe rijdt het nodige blik. Morgen naar een cp bij de City-herberg in een park aan de rand van de Altstad. Wat een imposante gebouwen staan hier. Nog weinig WiFi te bespeuren. In de avond gaan we op stap met statief en SLR om iets aan avondfotografie te doen.

22 mei 2013
Het weer is prut. Regenachtig en te koel met 13 graden. Dresden is een dankbare foto-object stad. Gisteravond leuke plaatjes in het donker. F10 en S van 1 tot 5 sec. We staan op een cp nabij de Altstad en maken gebruik van de faciliteiten van de City-herberg. Vandaag met de tram door de stad en een bezoek aan de Zwinger. Volgens kenners het mooiste barok complex van Duitsland. Gebouwd in 1711 in opdracht van Augustus de Sterke als bastion voor festiviteiten. Vanwege zijn grote rijkdom aan kunstschatten wordt Dresden ook wel Florence aan de Elbe genoemd.

1. Christiene:
    22 mei 2013
    Hoi B en C, wist dat jullie weg zouden gaan maar niet precies wanneer. Veel plezier en leuke plaatjes trouwens.
    Tot volgend verhaal
    Groetjes. :)
  2. Jojolo:
    23 mei 2013
    Hoi B en C.

Weer is nog niet alles begrijp ik.
    Houd moed en t komt goed!!!
    Hier vriest t nog net niet .
    t is bok koud.

Kast is klaar , van morgen afgeleverd bij de spuiter.
    Gelukkig.
    Nota bene 2 keer vietzen laten schieten.
    Vandaag vieren , dat ik 66 ben geworre.

Groet, Wepje en Jose
  3. Yvonne& Roel:
    23 mei 2013
    Hoi B&C

Leuk jullie verhaal te lezen. Balen van het weer. Wij gaan donderdag as richting Hamburg , Rostock , Berlijn en evt Tjechie. Hoop wel dat weer wat beter wordt want het blijft erg koud

Geniet ze
    Yvonne&Roel