Saint Pierre du Mesnil 2 september 2016

2 september 2016 - Vimoutiers, Frankrijk

Vrijdag 2 september 2016.

Zo kom je nog eens ergens. Midden op het platteland in Normandië op het landgoed van een bij elkaar geraapt zooitje waar een ceramist van 73 prachtige keramieken maakt. Er staan 2 tractoren, een Mehari, een Renault 5, een Mitsibutsi Galant , een Honda Civic,een caravan met vouwwagen en allemaal schuren met onderdelen en gereedschappen voor die auto’s welke nooit meer gaan rijden. Wat een meuk. Het mooiste op 4 wielen is een Pilote camper in goede staat van 2006. Een prachtige plek om 2 nachten te slapen. Vandaag hebben we het atelier en de woning van Daniel gezien middels een rondleiding. Dat hij er kan werken en alles kan vinden is voor ons onvoorstelbaar. In de woning is de hand van een vrouw zichtbaar. Vandaag reden we een rondje van 50 km avec velo met mooi weer  en deden wat boodschappen in La Barre. Bij terugkomst werden we verrast met een fles Cidre. Dankzij Catharine, de vrouw van Daniel, hebben we via een truuk Wi-Fi. Daniel en Catharine hebben 2 kinderen : Hugo van 7 en Juli van 7. Het is hier goed toeven en heerlijk stil. Morgen, zaterdag verder.

En……met de Wi-Fi zijn 3 dagen foto’s naar het internet gestuurd.

st pierre du menil ceramist_02-09-2016 (8) (1280x848)

1. Christiene:
    2 september 2016
    mooi stekkie. nog wat kunst aangeschaft?
    ben benieuwd waar jullie morgen uitkomen.
    groetjes
  2. Bert:
    2 september 2016
    Dag Christiene,
    Niets gekocht en morgen is de bedoeling de memorial Mont Ormel te bezoeken en dan door naar een FP in de buurt van Bagnoles de l'Orne. Groetjes uit warm Normandië.
  3. Maureen:
    4 september 2016
    Wat een prachtige franse plaatjes! Hier ff een dagje herfst.