Schorba 22 juni 2013 en Bad Salzungen 23 juni 2013

23 juni 2013 - Bad Salzungen, Duitsland

22 juni 2013
Tsjechie verlaten en direct zonder WiFi. Vandaag zijn we de grens overgegaan nadat we in de ochtend nog mooi hadden gefietst, daarna op het plein van Frantiskovy lekker gegeten. We hebben de camper neergezet bij Landgasthof Schorba in het gelijknamige ort. Schorba ligt 40km voor Erfurt. Een paar biertjes en we mogen slapen. We maken een wandeling in de avond en belanden in Bucha, een naburig gehucht waar servies wordt stuk gegooid. Traditie bij een feest want scherven brengen geluk. De toekomstige bruidegom, nog 1 week en dan de bruiloft, nodigt ons uit voor een bier en we mogen ook gooien. Wat een feest.

23 juni 2013
Vanavond gaan we het proberen met WiFi in een naast gelegen café. Waarschijnlijk met een ijscoupe en een koffie. We hebben de camper neergezet op 1 van de 3 camperplaatsen in Bad Salzungen. Een kuuroord aan het begin van de Rennsteig in het Thuringerwald. Luxe als je kan kiezen uit zoveel CP's voor niets. Het water van de Rivier de Werra is hier hoog geweest, tot in de huizen aan toe. We maakten een wandeling door het dorp en hielden halt aan een meer met kuurkliniek en terras voor een bier. Het is prima weer geweest vandaag en morgen gaan we richting Kassel. We komen in de buurt..

Schorba_22-06-2013 (12)

1. Maureen:
    23 juni 2013
    Wat een leuk verhaal over dat stukgooien en die bruiloft. Het wordt echt wel tijd dat jullie thuiskomen, Quinty houdt het niet meer vol hoor. Een week of vier is echt de max voor haar ;). Geniet nog ff lekker van de laatste dagen. Tot snel.
  2. Bert:
    26 juni 2013
    Zeg maar tegen Q dat we er aan zitten te komen. Zondag, als dat gelegen komt, zijn we even in Disselstein.