Stelvio nog 1 keer 30 aug. 2014

30 augustus 2014 - Stelvio, Italië

Zaterdag 30 augustus, 2014.

Een nieuwe poging om de Stelvio vanuit Glorenza te bedwingen. Gister en vanochtend goed gegeten en gedronken, nee niet helemaal alcholvrij!!, dus daar kan het niet aan liggen. De weg naar boven is afgesloten voor alle verkeer behalve fietsers. Lekker de ruimte. In Prato di Stelvio is het gezellig want dit is een dag voor de fietsers. In de ochtend bij vertrek is het droog maar halverwege de klim begint het te spetteren. Naarmate de weg steiler wordt en er 48 haarspelden opdoemen zakt het tempo en moet ik schakelen naar het kleinste verzet. Eenmaal boven op 2750 mtr. is het een drukte van belang en proberen de commercanten hun waar aan de man te brengen wat hoofdzakelijk gaat om fietskleding. Dan afdalen in de regen en een temp. van 5 graden. Echt geen pretje, Maar door de snelheid niet boven de 25 km/uur  te laten komen door veel te remmen lukt het aardig tot het vlakker wordt. En dan naar 50/60 per uur waar de weg droog is geworden. Ik ontmoet C. in Prato di Stelvio en de laatste 10 km doen we samen. Met een aangename temp. van 22 graden.

1. Marianne Dubbeld:
    30 augustus 2014
    Hoi Bert,
    Proficiat man, wat een prestatie en ook de terugreis was geen eitje. Mooi, deze kun je bijschrijven op je lijstje. Nog veel plezier daar samen.

Groetjes van het Jaagpad, M3
    30 augustus 2014
    Top man! Die hufter zal je niet gauw vergeten...
    31 augustus 2014
    Nee geloof dat maar niet!!. Hee jullie fijne vakantie in het Duitse.
    Groet van C en B.
    31 augustus 2014
    Een hele prestatie. Ik heb ze naar beneden zien komen. Onherkenbaar. Alleen de ogen nog te zien. Bescherming tegen de kou. Zelf tot bocht 48 gereden en dacht dat worden dan 96 bochten in de regen. Gauw omgedraaid en naar beneden gereden. Het was wel een geweldige dag hé Bert.
    2 september 2014
    Wat een klim en een afdaling om U tegen te zeggen. Goed gedaan :-)