Svartitsen 6 en 7 juni 2017.

7 juni 2017 - Svartisen, Noorwegen

Dinsdag 6 juni 2017.

Vanochtend reden we over de fraaie Rv17 vijf en tachtig km naar Svatritsen waar zich de 2 na grootste gletsjer van Noorwegen bevind. We parkeerden op de cp naast het turistkontor waar vele faciliteiten voor de camperaar aanwezig zijn. En dat in het voor ons dure Noorwegen alle gratis,…. fijns. Met een bootje dat er 12 minuten over doet als je voor een retour 170 NOK betaald kom je aan de overkant van het meer en vervolgens kan je je uitleven met je wandelschoenen eerst over 2 km grindpad en dan nog 2 km over de rotsen dat je aan de voet van de gletsjer brengt. Het uitzicht is daar prachtig. WiFi gratis inclusief. Helaas werkte het niet. Dus later….

Woensdag 7 juni 2017.

De afgelopen week was zonovergoten en de temperatuur gestegen tot ruim boven 20 graden. Vanochtend na een prima nacht zijn we een tunnel van 7 km terug gereden omdat we info hadden gekregen bij het toutristkontor dat er bij wat watervallen een houten trap van 1129 treden te beklimmen viel. Het was even klus maar éénmaal boven zie je ook wat. Vervolgens weer verder in zuidelijke richting over de Rv17 richting Moi I Rana. Dat moest via 1 veerboot van 10 minuten en 1 van één uur. Als we de tweede boot verlaten is het inmiddels haf vijf, en rijden we naar Mo i Rama.

1. Christiene:
    7 juni 2017
    Mooie ervaring hè zo'n gletsjerwandeling. Leuke plaatjes :)
  2. Jojoos:
    7 juni 2017
    Fijn dat jullie nu ook mooi weer hebben. En een fijne reis. Wij zijn ff doorgereden naar Mielno, aan de Baltische zee. Morgen naar Sopot, bij Gdansk. We blijven er een paar dagen en onze vrienden uit Kalisz komen op de koffie. Moesten toevallig die kant uit.
  3. Bert:
    8 juni 2017
    Goedemorgen jojoo's jullie zijn goed bezig zo langs de Oostkust ook Gdansk een mooie stad met vooral de gebouwen in de haven. Wij maken een lusjeerbij in Zwede. We hebben zonnig weer maar veel wind goede temperatuur en gaan boodschappen doen daarna weer terug naar Noorwegen groetjes