Terezin & Sadov 12 en 13 juni 2012.

13 juni 2012 - Terezín, Tsjechië

Dinsdag 12 juni 2012

Fijn de tegenstelling in het weer waar we vandaan kwamen en hier in Theresienstad. 24 graden en zonnig. Nadat we de jodengetto uit WO2 hadden bezocht, de nazi's hebben toen de huidige bevolking verdreven om er een getto voor joden uit o.a Bohemia en Moravie voor te maken, hebben we vervolgens een automuseum van binnen gezien en  zijn toen op zoek gegaan naar een plek voor overnachting, Aan de rand van het stadje vonden we restaurace "Na Hradbach" met een parking waar de LMC nu staat. Lekker en niet duur eten is de prijs. Morgen 100km naar Karlovy Vary.

terezin_12-06-2012 (1)                                                  terezin_12-06-2012 (3)

Woensdag 13 juni 2012

Vanochtend zon en toen we bijna op plaats van bestemming waren... regen. Wij zijn neergestreken op camping Sasanka in Sadov dat 5 km vanaf Karlovy Vari ligt. Een grote plaats, met Russisch geld, kuuroorden en een wandelpromenade waar het zelfs verboden is om met de fiets aan de hand te lopen. Morgen, donderdag, gaan we er heen op de fiets. Ook kijken of we een paar gele wiggen kunnen scoren want die van de LMC liggen nog op de parking in Terezin. Helaas! De weersvooruitzichten voor dit gebied zijn veel belovend met 28 graden in het weekend.

1. Christiene:
    14 juni 2012
    Het gaat de goeie kant op met het weer bij jullie, wij treffen het eigenlijk al vanaf dag 1. Wel alle dagen een buitje, de 1 wat groter dan de andere maar beslist niet lang en het is ook niet koud. 1 flinke onweersbui met hagel gehad maar daar had heel Kroatië mee te maken. Nog veel plezier en tot blogs :-)