Tjechie 2012 start 17 mei

20 mei 2012 - Hömberg, Duitsland

Tjechie, mei-juni 2012.

Donderdag 17 mei 2012.

Om in Tjechie te komen doen we een route door Duitsland, We gaan bij Zevenaar de grens over na een bezoek aan onze Zwager en SchoneZus in Oostzaan. Na 2 stops arriveren we rond zes uur in Isselburg, een leuke plaats met wat buurgemeenten en in totaal 4 camperplaatsen. We staan in het centrum naast de begraafplaats met nog 2 andere campers. Morgen, vrijdag, verder voor een stoppie in de buurt van Kassel.

Isselburg (3)

Vrijdag 18 mei 2012.

Prima overnachtingsplek, Isselburg, best geslapen. Na wat boodschappen in een K&K, op naar de volgende stop en dat is Homberg / Efze geworden. Een gratiez CP met zelfs 220 voor nop. Wat een suk6, zo'n 30 km voorbij Kassel. Onderweg was het koud maar in Hommelberg waar we naar een burcht wandelden, heerlijk zonnig en 20 graden. Mooi stadje met vakwerkhuizen en leuke pleinen. Inmiddels zijn we terug, is het 18.00 uur, en regent het. Vanavond naar MacDonalds om te zien of het kan worden neergezet op de server van de Reislogger.

Homberg (4)

Zaterdag 19 mei 2012.

Dat is dus niet gelukt want bij de M moet je over een Duits mobielnummer beschikken om van een Wifi HappyHour gebruik te kunnen maken. We reden vanochtend om 09.00uur richting Erfurt om die stad te bezoeken. Natuurlijk langs het IJsstadion van Gunda. Het weer is prima vandaag, zon en ruim 20 graden. We parkeren de LMC op een CP aan de rand van de stad en nemen de tram naar de mooie Altstadt, bezoeken de Dom en eten soep op een marktplein. Laat in de middag rijden we naar Geswenda voor een CP nabij het sportcomplex.

Zondag 20 mei 2012

Na een zeer rustige nacht en het zien van de voetbalfinale rijden we om een uur of half 10 naar Oberhof, niet meer dan een half uur, door mooi heuvelachtig terrein met veel bos. Hier is het een feest der herkenning door een paar keer langlaufwintersport. We maken een wandeling naar Forsthaus Sattelbach en kopen soep. Totaal een rondje van een km of 9 en terug in Oberhof gaat C het dorp bekijken en ik Wlan bij het VVV voor Gratiez.

1. Marianne Dubbeld:
    20 mei 2012
    Hoi Bert en Claudette,
    We zijn weer thuis na een week zon, lekker eten en mooi zitten aan het zwembad op Cyprus. Lekker uitgerust, lekker kleurtje en genoten van de kleine Luca, die op Cyprus veel fans had.
    Veel plezier. Jullie hebben goed weer, beter dan in Oterleek vandaag, effe wennen weer. Zullen goed voor de post en de tuin zorgen. Gr. M2
  2. Christiene:
    21 mei 2012
    Hoi Bert en Claudette,
    We gaan een week tegemoet met prachtig weer, dat zal bij jullie ook zo zijn en dan is het genieten!
    Onze vakantie komt ook al in zicht maar weten nog niet zo goed waar we heen zullen gaan, in ieder geval ergens in Europa. :-)
    Duitsland,Oostenrijk, Kroatië of toch weer naar Frankrijk? We haken de caravan aan en zoeken de zon op en waar dat is?...
    Hele fijne vakantie en ik hou jullie in de gaten ;)
    Groetjes
    C en K
  3. Bert:
    21 mei 2012
    Doe gewoon wat leuks Crissie, komt wel goed!!