Trondheim 2 dagen 10 en 11 juni 2017

12 juni 2017 - Trondheim, Noorwegen

Zaterdag 10 juni 2017.

In de ochtend en avond zon, in de middag regen. We reden vanuit Bolareinen over de E6 naar Trondheim. Onderweg bezochten we een ruïne van een klooster en in Falstad een voormalig concentratiekamp waar de nazi’s vanaf 1941, 4200 andersdenkende vasthielden en dwangarbeid lieten verrichtten. Dit waren13 nationaliteiten o.a. Polen, Russen en Noorse Joden. 220 van hen werden op 1 km van het kamp in het bos de dood ingejaagd. Op die plek staat een monument ter nagedachtenis. Op dit moment is in het gebouw, dat voor het nazitijdperk een opvang voor delinquenten jongeren was, een museum en documentatiecentrum ingericht. In Trondheim staan we op een CP naast de atletiekbaan en kunnen vanuit hier over een houten loopbrug de rivier over naar het centrum.

Zondag 11 juni 2017.

Vanochtend naar het centrum van Trondheim. Het is voor Noorse begrippen een grote stad met een relatief klein en rustig centrum. Gister, zaterdag, konden we nog even de Kathedraal in zonder ticket, vandaag was dat niet mogelijk. Met wat geslenter door de oude wijken en wat plaatjes schieten kwamen we tot een koppie de dag door. In de middag bezochten we een oorlogsmuseum dat de geschiedenis weergaf van 1600 tot heden van het Noorse leger en de oorlogen die het land te verduren had. Later op de dag zaten we in de zon met een bier!!

tondheim_2_11-06-2017 (16)

1. Pam Molkenboer:
    12 juni 2017
    Gister met Bert , Wodan en 15 andere honden gewandeld in t Twiske onder begeleiding van een trainer. Erg vermoeiend voor Wodan. Moest constant aandacht vasthouden op mij. Dan ook nog spelende honden erbij. Als slot alle honden zwemmen in een meertje en t was voor W. de eerste keer. Ging super goed en was echt een belevenis. Haha hij ligt nu nog voor Pampus.
    Groeten Pam.
  2. Jojoos:
    12 juni 2017
    Jullie ook goed bezig. Zijn in Rewal aan de Baltische zee. 50 meter van strand en leuk dorp. Heerlijk zacht gerookte vis gegeten bij restaurant aan het strand. Waait best hard en af en toe een buitje. Temp rond de 20 graden, dus goed te doen