Ventorina 28, 29 en 30 mei 2016

30 mei 2016 - Venturina, Italië

Zaterdag 28 mei 2016.

Een prachtige dag, strak blauw en 28 graden. We besluiten te fietsen. Dat doen we vanuit Venturina naar Baratti dat ligt aan een baai in de Golfo di Baratti. Na een koppie en wat flaneren rijden we naar San Vincenzo, heel toeristisch en zeer veel horeca. Vandaar gaat het naar San Carlo met enkele venijnige klimmen tot 10% Een gehucht met een kerk. We rijden boven over met prachtig uitzicht op Canale di Piombino We stuiten op een camping die op 1 van de hellingen ligt en er is een resto. Een koppie en info over staanplaats prijzen, Nu 15€. Volgende maand 30€. Maar wat een mooie plek!! Een strakke afdaling en na 55 km zijn we terug op de CP.

Zondag 29 mei 2016.

Na 2 weken mooi weer is het nu de beurt aan onweer en regen bij het opstaan. Dit duurt tot half 12, het klaart op en wordt zonnig. We besluiten te gaan wandelen en verkennen eerst het dorp. Daarna wandelen we naar Campiglia di Maritima. Na een klim van 5 km, een schattig plekkie. Bovenop de overblijfselen van een slot met prachtig uitzicht. Omdat het zondag is gaat het meeste om half 4 open. We eten wat op een gezellig terras van een resto en begeven ons naar beneden waar in het stadion met veel muziek een voetbalkampioenschap wordt gevierd. En daar staan wij naast dus een uurtje gezellie.

Maandag 30 mei 2016.

De laatste dag op deze CP. Morgen verder,….eerst nog fietsen. Een mooi rondje richting kust en vervolgens naar de heuvels waar we in Suvereto een koppie doen. Deze CP ligt tussen het voetbalstadion en de Therme Etrusche in. Nette plek die onderhouden wordt door vrijwilligers van de camperclub. Als er lezers van deze blog zijn die het handig en leuk vinden om een mail te ontvangen als er een nieuw reisverhaal wordt gepubliceerd,…….dan kan je je aanmelden met je E-mail adres. Rechtsonder op de site. Nog geen Wi-Fi dus de foto’s komen later.

1. Christiene:
    31 mei 2016
    Klinkt allemaal goed nu de plaatjes nog :)
    lekker blijven genieten.
    groetjes
  2. Christiene:
    31 mei 2016
    Heerlijke sfeerfoto's. Ziet er goed uit daar. Bij Piombino zijn we toen op de ferrie gegaan naar Elba maar ja dat is al een eeuwigheid terug ;)
    Geniet er maar van.
    Groetjessss