Weissensee 1 februari 2016

1 februari 2016 - Weissensee, Oostenrijk

Maandag 1 Februari 2016.

Het weer is niet vriendelijk voor het ijs maar wel voor het balkon zitten. Vandaag nauwelijks wind, zon en boven de 10 graden. Inmiddels schaatsen we al 2 dagen op prima ijs. Vanochtend op het grote meer naar Dolomitenblick en terug. Het ijs is daar, omdat er nauwelijks zon komt, van zeer goede kwaliteit. Tot een uur of 12 is er goed te schaatsen en dan ga je merken dat de zon zijn vernietigende werk doet en wordt de bovenlaag zacht. In de nacht hersteld het. Op het kleine meer wordt het ijs goed onderhouden waardoor er in de middag ook nog geschaatst kan worden. Het is er gezellig  met veel kinderen en clubjes.

weissensee_ 31-01_01-02-2016 (6) (1280x719)

1 februari 2016
    Dat klinkt goed. Hier storm en regen. Vanmiddag was het prima wandelweer. Dat heb ik dus gedaan. Joop paste ondertussen op ziek kleinkind. Zo doen we allemaal iets
  2. Yvonne& Roel:
    2 februari 2016
    Valt me niet tegen en fijn dat je nu het hele grote meer kan benutten. Ben wel jaloers op jullie
  3. Yvon:
    Super tof , t genieten van al t moois daar aan de weissensee.Dit kan niemand jullie meer afnemen .top man ...