Moezel 8 april 2024

8 april 2024 - Redange, Luxemburg

Een week verder en we dalen af naar de Moezel voor een overnachting bij een CP in Leiwen. Een zoektocht naar een terras in het dorp voor een koppie liep op niets uit. Nadat de camper onder het Saharazand zat krijgen we te maken met bakken water en is tie schoon.  Na een ovenachting rijden we richting Koblenz en komen aan bij ons vertrouwde adres in Ellenz-Polterdorf bij de Weingut van Udo en Claudia. In de middag lopen we naar Elfiede Furmann in de Hauptstrasse om wat wijnen te proeven en bestellen. In de avond doen we het voorzichtig over bij Udo. We slapen 3 nachten op deze CP en naarmate dat het weekend met beter weer nadert wordt het drukker. De waterpomp van de camper begint wat kreunende geluiden te maken en we zijn er niet gerust op. Het zijn een paar heerlijke dagen aan de Moezel want het weer is perfect en de wijnen smaken prima. Na wat fietsen langs het Hochwasser verkassen we zondag richting Trier en houden halt bij een CP in Longuich. Hier gaan de fietsen er af na een koppie op het terras…. We waren er al bang voor:… de waterpomp begeeft het: zekering doorgebrand. Maandag rijden we op de fiets naar Berger Caravan en Camper benodigdheden op een industrieterrein nabij Trier. Enige euro’s achteruit en met een nieuwe pomp terug naar de CP. Na enig geknutsel werkt e.e.a. weer en hebben we water in het toilet en aanrecht. Hoera. Omdat deze dag toch wat anders is verlopen besluiten we op pad te gaan door Luxemburg richting België. We komen terecht op een CP in Redange in Luxemburg. Deze is gratis met service en als je op tijd komt kan je aan de kant waar de 220 volt zit ook nog gratis stroom in pluggen. Waar vind je dat nog? We lopen een rondje en komen terecht op het terras van het zwembad voor een drankje. Morgen naar Brabant om nog even mooi te fietsen vanaf CP De Spekdonken.