Wachtendonk 24 en 25 juni 2013

26 juni 2013 - Wachtendonk, Duitsland

24 juni 2013
We zijn inderdaad in de buurt. Staan op CP Wachtendonk aan de grens met NL. Vanochtend vroeg gewekt door bouwverkeer in Bad Salzungen dat voor het herstel van het keltbad aan het werk ging. Onderweg ontbijt bij een wegrestaurant. Het is behoorlijk afgekoeld. Zon en wolken wisselden elkaar af en een bui onderweg was ons deel. Wachtendonk bezit een historisch centrum met mooi gerestaureerde panden uit de 15/16e eeuw. We dronken koffie met kuchen in een leuk café met een bijzonder interieur. Morgen bij goed weer fietsen.

25 juni 2013
En inderdaad een aardige dag met een graad of 21, afwisseling van wolken en zon. We reden een rondje met af en toe wat horeca en bezoek aan camperplaatsen want die heb je hier veel. In Gelren een stuk of 6. Op de fiets kwamen we in Straelen terecht bij WasserStraelen waar een zwembad met camperplaats gevestigd is, compleet met sani. Morgenochtend servicen hier op de cp en rijden daarna naar Straelen en zetten de LMC bij het zwembad neer. Dit wordt voorlopig de laatste dag in Duitsland. Donderdag naar Huissen bij Nijmegen.

Wachtendonk_24-06-2013 (14) (800x600)