Denemarken 4 -7 juni 2019

7 juni 2019 - Rømø, Denemarken

Dinsdag 4 juni 2019,

Zijn we op weg gegaan voor een aantal weken Denemarken. Er was slecht weer voorspeld met code oranje maar dit gold voor het zuiden van ons land. Dus in de middag over de afsluitdijk onder zonnige omstandigheden naar een CP in Slochteren waar we om 20.00 parkeerde. Leuke plek waar vroeger veel turf werd gestoken. Rond middernacht ging het los in de lucht, Een flinke bak water, onweer en een schuddende camper. Woensdag via Bremen en Hamburg, Denmarken in waar we een plek hebben via Pintrip en nu staan bij resto Slusekro in Ballum. Als je het boekje en de voorruitsticker koopt van Pintrip kan je bij particulieren en ondernemers overnachten op tal van plaatsen in Denemarken. Vanavond liepen we naar de dijk waar een fraai vogelnatuurgebied aan de Duitse bocht ligt. Een mooie zonsondergang werd op het laatste moment door bewolking verstoord.

Donderdag 6 juni 2019.

We rijden via Skaerbaek, om een flappentap te legen, naar het eiland Romo dat we met de camper rondrijden en zelfs het strand op gaan. Bijzonder. Het weer is goed maar veel wind. Lange tijd was de visserij de belangrijkste bron van inkomsten voor Romo, later werd handel belangrijk en tegenwoordig het toerisme. We bezoeken een piepklein schooltje uit de 17e eeuw en kopen in een winkelcentrum een overzonnebril voor C want die zijn we vergeten. Nadat we de camper op een luxe CP hebben gestald lopen we naar de haven van Havneby waar de boot naar het eiland Nord-Sylt vertrekt.

Vrijdag 7 juni 2019.

Dag 2 op Romo. Het is mooi weer en de wind ligt dus op de fiets het eiland ontdekken. We fietsen langs verschillende bezienswaardigheden via een kaart van het turistburo en gaan af en toe aan een koppie. Wel een stukkie prijziger dan in NL. Een prachtig eiland met strakke fietspaden en vele karresporen waar het heerlijk toeren is onder stralend blauw. Ook over het strand dat een groot parkeerterrein is voor de vele toeristen zodat je geen parkeerproblemen hebt om aan het strand te komen. Auto’s  en campers staan tot aan zee.

romo_06-06-2019  (9)

1. Ria van Beek:
    8 juni 2019
    Dat is een goede start, alvast veel plezier in de komende tijd. Ik lees graag jullie reisverhalen.