Ditzum 2,....2 juli 2019

2 juli 2019 - Ditzum, Duitsland

Dinsdag 2 juli 2019.

Een heerlijk plekkie met vriendelijk weer aan de Dollard. Gister, maandag, reden we met de ATB naar de pont in de haven van Ditzum om aan de overkant van de Ems naar Leer te fietsen, een koppie in dit bedrijvige stadje met gezellig centrum en aan de andere kant van het water terug. Dit met 23 graden. Vandaag wat lager in temp. Maar prima weer voor een toggie op de fiets naar de punt van Reide, we zijn dan inmiddels de grens over met NL, vlak ervoor is een kijkwand geplaatst om naar de zeehonden te gluren. Omdat we geen fotocamera mee hadden maar wel een verrekijker moesten de plaatjes met de telefoon. Volgende keer iets anders mee. Onderweg in de broedkastjes onder langs de dijk een cadeautje in de vorm van jonge torenvalken. In Termunderzijl aan de koffie en voor de wind op het camperhuis aan. Onderweg terug een buitendijkse kiekkast bezocht voor mooi uitzicht over het water en het Ambonese bosje. In de jaren 30 werden hier barakken gebouwd voor slikwerkers en in WO2 plaatsten de Duitsers er een geschutstelling. Tussen 1945 en 50 werd het een interneringskamp voor NSB’ers. En daarna tussen 1953 en 61 werden de barakken gebruikt om 300 Ambonezen te huisvesten. Bij terugkomst stond  er 70km op de teller en namen we de douche van vijf uur. In de avond voor C. naar het Fischhuuske.

ditzum 2 ,..2 juli 2019 (11)

1. Ria van Beek:
    2 juli 2019
    Wat zien jullie toch veel.
  2. BertvdB:
    2 juli 2019
    Ja dat klopt, Ria, we hebben er dan ook de hele dag de tijd voor!!
  3. Christiene:
    Pensionada's hahaha...
  4. BertvdB:
    2 juli 2019
    Herken je zeker? Christiene?