Weddelbrook-Ditzum 30 juni 2019

30 juni 2019 - Ditzum, Duitsland

Zondag 30 juni 2019.

Vrijdag 27 zijn we verhuisd naar Duitsland en staan 2 nachten op een CP voor camping Vogelzunge in Weddelbrook, dat ligt 45 km boven Hamburg. We maken een wandeling door het dorpje. De camper en de luifel zorgen voor schaduw dat hard nodig is met de hoge temp. Zaterdag fietsen we in de omgeving en zijn vroeg op pad i.v.m. NLdamesvoetbal. Een mooi toertje met de nodige stopjes. We zijn voor een douche en het voetbal op tijd terug. Mooie overwinning tegen de Azuri. In de avond zien we Zweden winnen van Duitsland. Zondag is het opnieuw warm en daarom hebben we besloten de camper neer te zetten aan de Dollard in het lieflijk plaatsje Ditzum voor enige verkoeling. Prima met een bries over het water op een CP met alle service.  De Edeka supermarkt en een café / snackbar grenzend aan de CP. In de vroege avond komt de beheerder om zijn munten. Het dorp kent een kleine vissershaven met trawlers en een pont die naar Emden de Eems oversteekt. Verder de nodige horeca en leuke dingen winkels.