Donauschingen

18 juni 2023 - Donaueschingen, Duitsland

Zondag 18 juni 2023.

Het blijft echt fantastisch weer ook donderdag 15 juni opnieuw. We fietsen langs de Rijn regelmatig tegen de grens met Zwitserland aan. Het toggie gaat naar Waldshut waar we aan de koffie gaan. Onderweg terug doen we dat nog een keer bij een midgetgolf. Bij terugkomst op de CP maken de camper gereed om te verhuizen naar Donauschingen. Het is half 4 dat we aankomen bij de CP… omdat het een populaire- en kostenloos is, vol!!  We kijken in de app voor een CP in de buurt en keren om totdat…..we een camper zien met licht aan en de bestuurder aangeeft dat hij weggaat. Mazzel. Na installatie van de Weinsberg lopen we naar het dorp en pakken een terras voor een wijn. Het VVV is nog tot laat open en voorziet ons van info omtrent de stad en de omgeving. Vrijdag 16 juni fietsen we langs de Donau naar Tuttlingen en nemen de trein terug. We hebben een gastenkaart gekregen omdat we kurtaxe betalen. Dus hoeven we alleen voor de fietsen te betalen in de trein. Zaterdagochtend 17 juni doen we supermarkt Norma aan voor wat levensmiddelen. In de middag gaan we voor een bier bij het hondentrainingsveld dat naast de CP ligt. Vervolgens vallen we dit weekend met ons neus in de feestboter omdat we getuige kunnen zijn van het Donauquellefest. De stad waar de Donau ontspringt. In de avond eten we Italiaans op een plein en gaan langs alle feestkramen en het muziekpodium. Vandaag, zondag 18 juni, stappen we op de fiets voor de Quelleroute een mooi rondje van 50 km met af en toe pittige klimmen. In Bad Durheim gaan we aan de koffie en langs de CP om te zien waarom deze een tarief van 22,60 heeft. Bad Durheim is een thermaaloord met een prachtig thermaalpark en bad. De camperplaats zou voor die prijs wat beter verzorgd mogen worden. 7€60 voor een koffie en een cappuccino paste wel bij de stad maar vonden we wel fors. Onderweg kwamen we de Neckarquelle tegen en in Villingen slenterde we  door de historische altstad. We zitten buiten tot vanavond half 9 en dan….een bui van een kwartier. Morgen maandag 19 naar Freundenstadt.