Lauchringen

14 juni 2023 - Lauchringen, Duitsland

Woensdag 14 juni 2023.

De volgende dag, maandag 12 juni inmiddels, lopen we naar de skilift en 1 maal boven nog een halfuur wandelen naar een uitzichttoren. Vervolgens mooi uitzicht en wandelen naar beneden. De lift wordt in de zomer gebruikt voor rodelaars, MTBers die downhill gaan en wandelaars. Bij teugkomst op de CP servicen we deze en gaan op weg naar de Schluchsee. Wat normaal 40 miinuten met de auto is….stuiten we op een wegversperring en moeten terug naar Todtnau en over Bernau ipv over Feldberg. De trip was mooi en na anderhalf uur komen we aan op de CP aan de Schluchsee. We slenteren door het dorp en dinsdag 13 juni rijden we met de fiets het meer 2 maal in de rondte Dit terwijl het nog steeds mooi weer is met een graad of 26. Ergens halverwege een soep met een koppie. We blijven 1 nacht omdat de naastgelegen weg veel herrie veroorzaakt. Dus in de middag van dinsdag komen we aan in Lauchringen. Die plaatsen liggen dicht bij elkaar in het Zwarte Woud. Deze CP is erg rustig gelegen en in het naastgelegen zwembad kunnen we gratis douchen. In de avond zoeken we restaurant Adler op en doen een happie. Vandaag lopen we naar UnterLauchringen, doen wat boodschappen en een terras, In de middag gaan we het zwembad in. O.a. een verwarmd 50 mtr. bad en diverse baden voor kinderen. Een luie dag. Morgen gaan we fietsen.

schluchsee_13-06-2023 (5)

1. Vankozum.:
    14 juni 2023
    Ha die Bert en Claudette.
    Weder om weer een mooi verhaal.
    Alles komt nog steeds binnen op [email protected] i.p.v [email protected]. groetjes Koos en Christiene.
  2. Brrrt:
    14 juni 2023
    Dankjewel voor je bericht, Koos. Het is echt prachtig hier. Ik zal je opnieuw uitnodigen op gmail
  3. Piet Berkhout:
    Mooi verslag weer!
  4. Brrrt:
    15 juni 2023
    Ja dat lukt wel Piet in deze mooie omgeving. Gaan jullie binnenkort camperen?
  5. mianno:
    Sieht schön aus !!
  6. Brrrt:
    Vinden wij ook. Prachtig hier. Inmiddels in Donauspringen
  7. Piet:
    16 juni 2023
    Vanaf volgend weekeinde een paar weken Zuid Limburg en wellicht Wallonië (camperroute).
  8. Brrrt:
    17 juni 2023
    Helemaal lekker. Veel plezier.
  9. Nanette:
    16 juni 2023
    Ziet er prachtig uit! Waar gaat de fietstocht naar toe?
  10. Brrrt:
    17 juni 2023
    Naar Tuttlingen. Was mooi fietsen en met trein terug. Zie Strava
  11. Nils Kaan:
    18 juni 2023
    Prachtige omgeving. Mooie foto’s.
  12. Brrrt:
    18 juni 2023
    Helemaal eens Nils. Prachtig wandelen en fietsen hier. En niet in het minst....Lekker eten en drinken.