Eersel 3 juni 2022

3 juni 2022 - Eersel, Nederland

Vrijdag 3 juni 2022.

Dat knutselen thuis is deels gelukt, de schotel ligt weer boven de camper maar werkt niet. Komt niet in de nulpositie. Afspraak gemaakt met BM-Sat in Rijssen op 10 juni 10.00 uur. Gister, donderdag, zijn we vertrokken naar de Brabantse Kempen en parkeerden op CP PCK-Ranch te Eersel. Een grote manege aan de rand van het bos. Een lekker plekkie met elektra en schoon sanitair. Vervolgens wandelen naar het dorp om wat tomaten voor de sla te kopen bij Jumbo. Het is prachtig weer en we zitten tot laat op ons privé terras met een boekie en kijken naar de paarden, kinderen en volwassenen hoe ze les krijgen. Vandaag fietsten we de gloeiige route dat een verhaal vertelt over een vervloekte landheer. (We haalden een flyer bij visit-eersel, de opvolger van het VVV). Met bedrog en oplichting werd hij rijk en liet het merken door een groot kasteel dat hij liet bouwen in Eersel. Een pelgrim met de ziekte rode loop klopte bij hem aan en vroeg om wat water. Toen de landheer dat weigerde en hem uit zijn kasteel schopte kreeg hij donder en bliksem over zich heen. Zijn kasteel brandde af en hij moest als de gloeiige verder door het leven. Langs de route staan infoborden en luisterzuilen. Tenslotte nog een mooie lus door het bos van de kempen. Morgen door naar Vijlen in Limburg tot 9 juni 2022.

eersel_03-06-2022 (1)

1. Christiene:
    4 juni 2022
    Leuk verhaal. Veel plezier
  2. Bert:
    4 juni 2022
    Goedemiddag Christiene. Inmiddels in Vijlen. Was leuke route in Eersel.
  3. Nils Kaan:
    5 juni 2022
    gloeiige god Bert, kijk je wel uit dat die vervloekte landheer jouw schone Claudette niet uit je camper ontvoert?
  4. Bert:
    5 juni 2022
    Gaat niet gebeuren, Nils. We zijn verkast uit het enge Eersel en houden de deur dicht. Groetjes uit het Heuvelland.