Loenen 9 juni 2022

9 juni 2022 - Loenen, Nederland

Donderdag 9 Juni 2022.

Woensdag 8 juni, op de ochtend na is het een verregende dag. Geen buien maar continu regen van diverse intensiteit. We vermaken ons met krant, boekie, foto’s en laptop. Ondertussen wordt er in de wei een kalf geboren, In de avond wordt het droog en lopen we na het eten de wandeling “het verleden van Vijlen” 4.5 km met leuke infoborden en stevige paden op en neer. De geschiedenis van Vijlen is nauw verbonden met de eeuwenoude abdij van Burtscheid bij Aken. De huidig kerk werd gebouwd tussen 1860 en 1879 door architect  Carl Weber. De toren is 58 mtr, hoog. In de avond kijken we een stukkie Oranje voetbal en daarna het perfecte plaatje terugkijken, een latertje voor we het bed vinden.

Donderdag staan we op met bewolking maar…..droog. Na ontbijt en sanitair betalen we bij de boerin en servicen de camper. We tuffen naar Loenen waar we parkeren bij Bistro Bron en voor de avond een tafel gereserveerd hebben. Het is inmiddels prima weer geworden zon, wolken, 22 graden en een 2e camper parkeert. We krijgen van de restauranthouder een routebeschrijving van een wandeling die ons naar de Loenense waterval brengt.  Mooi langs velden en door bossen. Later zitten we in de zon met een boekie, in de avond eten we in de bistro. Mooi lui voor 1 dag. Morgen, vrijdag, naar Rijssen bij de firma BM-sat voor schotel reparatie. Daarna naar camping Elshof in Holten.

loenen_09-06-2022..

1. Christiene:
    10 juni 2022
    Leuke foto's van het kalfje met de tantes
  2. Bert:
    10 juni 2022
    Dag Christiene... Leuk om mee te maken. 1 de moeder en de zwarte vroedvrouw. Dan gaat het kalf op de nek van de boer, 38 kilo, vinden de koeien niet leuk.