Freiburg 7 juni 2023

7 juni 2023 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

Woensdag 7 juni 2023.

Maandag 5 juni 2023. Het was slechts 7 km om de camper te verplaatsen naar Nordbach. We slapen hier 3 nachten en het enige wat betaald behoeft te worden is kurtaxe. Een koopje voor zo’n mooi plekkie. Het is een prachtige dag en we gaan voor een wandeling van 10,8 km met de nodige hoogtemeters. Van het touristburo krijgen we een plattegrond en beschrijving van de route. Het is ook uitgepijld met figuren van spookjes. Toch weten we een afslag te missen en de route alternatief te doen zodat we uiteindelijk op 9.5 km uitkomen. Overigens prachtig wandelen. Omdat het maandag is hebben de horeca ruhetag. Dus geen koffie onderweg. Maar….. zie de foto’s, wat we op 2 plekken tegenkwamen waren Brennerbar’s : kastjes waar de de drank gekoeld wordt door stromend water. Je kunt je tegoed doen tegen geringe betaling aan bier, likeur en fris middels zelfbediening. Na terugkomst in het dorp bellen we een gasthof of we koffie kunnen bekomen en het werkt. In de avond gaan we bij hetzelfde gasthof aan de schnitzel. Dinsdag 6 juni doen we in de ochtend de route opnieuw want….inmiddels weten we waar het mis is gegaan. Het is opnieuw een stralende dag en in de middag na de wandeling lopen we naar de plaatselijke kebab/pizza uitbater waar we lekker eten en gaan vervolgens naar een schnaps brennerei waar we diverse schnaps en likeuren proeven. Tevens krijgen we aan de hand van de brenner uitleg hoe de schnaps gebrand wordt. Tot slot met een paar flesjes terug naar de camper. Woensdag 7 juni worden de bedden verschoond, de matten geklopt en een boekie gelezen in de zon. Rond de middag wat boodschappen en een koppie bij de Spar waarna we de camper gaan servicen. We rijden vervolgens weer een mooie route naar Freiburg en vlak voor de CP treffen we een enorme Bikeshop waar we de fiets van C. van een nieuwe ketting en bijbehorende tandwielen laten voorzien. De CP is gelegen naast de parkeerplaats van het stadion van SC Freiburg. Dit is een hele grote waar 100 campers kunnen staan. Echt 1 die gebruikt wordt om de stad te bezoeken. s’morgens loopt het leeg en s’middags weer vol. We hebben betaald voor 2 nachten en kunnen naar gelang verlengen. Morgen op de fiets naar de Altstadt en daarna zien we wel.