Todtnau 11 juni 2023

11 juni 2023 - Todtnau, Duitsland

Zondag 11 juni 2023.

Donderdag 8 juni op de fiets naar het centrum van Freiburg om bij de VVV een plattegrond te halen voor een stadswandeling en een bezoek aan een enorme kathedraal. Maar natuurlijk eerst een koppie op het terras. Er is net een processie geweest dus veel net gekleed volk op de been. Een indrukwekkende stad waar we even zoet zijn. Het blijft onverminderd mooi weer en voor vrijdag willen we met de kabeltrein naar boven. C. heeft pech want bij terugkomst op de CP blijkt haar achterband lek. Vrijdagmorgen 9 juni een binnen- en buitenband gekocht bij BikeForrest, vervolgens na reparatie, opnieuw naar het centrum van Freiburg waar op dat moment een markt is. C gaat slenteren over die markt en ik zit op een terras. Vervolgens nemen we de kabeltrein en is het genieten van het uitzicht. In de middag servicen we de camper en rijden naar een CP in Todtnau. We lopen naar het dorp en gaan voor een Hefeweisen. Zaterdag 10 juni doen we boodschappen bij de Penny en zitten in de middag met een boekie in de zon. Later gaan we eten bij een plaatselijk restaurant, buiten op het terras totdat…… Het ff gaat plenzen en iedereen naar binnen wil. Het duurt een kwartier en vervolgens kunnen we droog over terug. Vandaag 11 juni lopen we een wandeling naar een ja….je raadt het al, een prachtige waterval. Het is een pittige die naar 1000 mtr. hoogte gaat. Onderweg in het plaatselijk zwembad een koppie. En op de terugweg bij gasthof Lawine. Het is 16.00 wanneer we terugkomen op de CP.

todtnau_11-06-2023 (9)

1. Christiene:
    11 juni 2023
    Wat een pech met de fiets maar voor alles is een oplossing. Fijn om weer wat van jullie te horen. Hier is het ook erg warm en snakken naar water. Geniet nog lekker 😘
  2. Brrrt:
    11 juni 2023
    Gaat goed met ons... water geen gebrek. Zie de foto's.🤣....Het fietsje wordt wat ouder. Gelukkig veel BikeShops en alles weer in orde.