Hvide Sande en Staubing 9 en 10 juni 2019.

10 juni 2019 - Bækmarksbro, Denemarken

Zondag 9 juni 2019.

We rijden naar Hvide-Sande via een mooi duingebied met aan beide kanten water. Op 5 na grootste havenstad met imposante werkschepen om windmolens te plaatsen. Vervolgens  een vuurtoren in Lyngvig voor prachtige vergezichten met de verrekijker. Geluk met het weer: zon en wolkjes, droog en een graad of 18 met helder zicht. Tot slot naar Ringkobing, leuke stad aan de gelijknamige fjord. We slapen even noordelijk van deze stad in een natuurgebied bij een viskwekerij waar je tegen betaling kunt vissen in 5 kleine meren.

Maandag 10 juni 2019.

Een dag met vriendelijk weer en enige pech! Na mooi aan het water te hebben geslapen, rijden we naar Staubing Havn en parkeren. Het plan: fietsen naar het schiereiland Tipperne. Nadat C. de vorige vakantie was lek gereden knalde nu de achterband eraf nadat we 200mtr. hadden gereden. Staaldraad gebroken. Tja 2e Pinksterdag kom er maar om….. na wat rondbellen komen we terecht in een klein plaatsje Borris bij de plaatselijke cykletbutik. Een nieuwe binnen en buitenband, 325 dkk achteruit en een mooi verhaal. De eigenaar door de 70 is oud prof wielrenner en heeft de nodige Deense records op zijn naam. Met de nodige souvenirs in de shop. Ook is hij importeur van Gazelle E-bikes uit Dieren. In 2016 reed hij op zijn Bianchi racefiets van Denemarken naar de Gazelle fabriek om een op een e-bike met 2 accu’s terug te fietsen. Een fotoboek en een diapresentatie van de tocht was ons deel. Hoe mooi kan je het hebben. Het gaat voor de kenners onder ons om: Mads Peder Ammitzboll.

hvide sande_09-06-2019 (6)

1. Ria van Beek:
    11 juni 2019
    Hoeveel is 325 dkr in euro's?
  2. Yvonne& Roel:
    11 juni 2019
    43 euries valt toch mee voor binnen en buitenband. Dat is 4 biertjes🤓
  3. BertvdB:
    12 juni 2019
    Nee Y en R. Hier in Denemarken 7 stuks.