Ellenz-Poltersdorf aan de Moezel 26 mei 2019

26 mei 2019 - Ellenz-Poltersdorf, Duitsland

Zondag 26 mei 2019.

Vrijdag, mooi weer dus ideaal om op de fiets naar Tubbingen te rijden. Het is een bruisende stad met veel jeugd. Een prachtige altstad waar we een mooi rondje door liepen, een laan met platanen langs het water en veel horeca voor een koppie. We brachten 2 nachten door in Rottenburg, een heerlijk rustige CP voor herhaling vatbaar. Zaterdagochtend maakten we een wandeling van een km of 10 door velden en bossen. Het werd in de middag zwart en dreigend met vervolgens regen. We waren op tijd terug, servicen de camper en rijden in de middag 300 km naar het noordoosten. Onderweg diverse buien. Inmiddels staan we aan de Moezel. We zitten in de middag nog lekker in de zon. Eerst een nacht in Trittenheim om wat wijn in te slaan en een mooie toggie te fietsen. Daarna rijden de we op zondag naar 1 van onze favoriete CP’s in Ellenz–Poltersdorf bij Weingut Loosen. In de middag zitten we met andere camperaars op het terras met een flessie wijn van goede Moezel kwaliteit. Morgen, maandag, shoppen hier en daar en een stukkie richting NL.

rottenburg am neckar_25-05-2019 (7)