Oterleek 18 juli 2022

18 juli 2022 - Oterleek, Nederland

Maandag 18 juli 2022.

Een mooie dag in Friesland zaterdag 16 juli 2022 met zon en 20 graden. Na het ontbijt en wat gelummel gaan we in de benen naar Stavoren en onderweg stuiten we op een kringloop van Jolanda Sirag. ( half Warns is van die familie) Toch even naar binnen maar weinig van onze gading. We vallen met onze neus in de visserijfeesten die op 16 en 17 juli in Stavoren worden gehouden met vlootschouw, sloeptrekken en kermis voor de kinderen. Je mag gratis vis eten en meevaren. Er is een ambachtelijke markt en we vermaken ons met slenteren en kijken naar al wat plaatsvindt. Stavoren, een voormalige Hanzestad, is van handelsstad in de vorige eeuwen getransformeerd tot trekpleister voor toeristen waar vooral veel Duitsers komen. Slapen in een wijnvat is daar ook mogelijk. Het is de eerste stad in Nederland die stadsrechten kreeg. Na het sluiten van de afsluitdijk werd het voor de vissers ook moeilijker. In 2021 telde de stad 965 inwoners. Bij terugkomst op de CP zitten we na het eten tot laat buiten.

Ook zondag mooi weer en we fietsen een rondje met een koppie in Hindeloopen. In de middag een boekie naast de camper en de laatste 20 km van de touretappe kijken. We eten bij restaurant “Op Warns” op 3 min. lopen van de CP. In de avond rijden we terug naar Oterleek. Een paar dagen thuis en dan 2 weken op pad voor 2 maal een fietsvierdaagse 1 in Brabant en 1 in Friesland.

1. Piet Berkhout:
    Mooie foto's Bert.
  2. Bert:
    19 juli 2022
    Dankjewel, Piet. Het was er mooi weer voor. Hollandse Luchten.
  3. Pam Molkenboer:
    18 juli 2022
    Lekker dat jullie genieten en veel op pad gaan doen jullie goed.
  4. Bert:
    Dankjewel Pam👍🌞🌞🌞🌞