Den Oever - Wier 15-17 augustus 2020

17 augustus 2020 - Oterleek, Nederland

Maandag 17-08-2020.

Afgelopen weekend een overnachting in Den Oever waar we de bouwwerken aan de afsluitdijk bekeken voor o.a. het nieuwe pompgemaal en de visrivier. Een wandeling door het Robbenoordbos en mooi zitten aan het water bij de camper. Den Oever beschikt over 3 camperplaatsen en een grote DEKA op loopafstand. Op zondagochtend reden we Friesland in om eerst nog een bezoek te brengen aan het AfsluitdijkWaddenCenter aan het eind van de dijk, om een indruk te krijgen over de historie van de dijk en de huidige renovatie. Rond de middag kwamen we aan in Wier een plaatsje met 200 inwoners, kerk, dorpshuis en minicamping. De camping Brinkhoeve heeft een aantal speciale camperplaatsen, sanitair en een theeschenkerij waar een hapje en drankje kan worden genuttigd. In de avond kan je er eten voor een redelijke prijs. Zondagmiddag maakte we een wandeling naar Berlikum voor een koppie en deden onderweg een vogelkijkhut  aan. In de avond onweer en windstoten. Vandaag ontbijt met bestelde warme broodjes. Daarna naar huis waar we rond half twaalf aankwamen. De camper is weer leeg en wacht op de volgende trip. Nu eerst de stukadoor in huis zien te krijgen. Bedankt voor jullie leuke reacties  en tot……