Ommen 30 maart 2021

30 maart 2021 - Ommen, Nederland

Dinsdag 30 maart 2021.

Het afgelopen weekend stond in het teken van wind, zon, buien en een lage temperatuur. We hebben zondag de camper verplaatst naar minicamping Balloohoeve in Balloo via Noordlaren en Midlaren met een bezoek aan de Kymelsberg en een wandeling naar de Strubben. Vervolgens naar Zuidlaren, het dorp van Berend Botje. Bij het fietscafé was koffietogo mogelijk. Het is nog rustig op de camping waar een zorgboerderij en een boerderijwinkel met heerlijke lokale producten gevestigd zijn. Maandag onder een strak blauwe hemel gewandeld over het Baloërveld, een fraai natuurgebied met vele moerasgebieden voor diverse vogels, o.a jonge kievitten. Het toetje was buiten zitten in de zon naast de camper. Dinsdag zijn we via Grolloo , het Cuby / Derksen / blues dorp, naar de boswachterij Hondsrug Gieten-Borger gereden voor een gele wandelroute met houtsculpturen en een mooie ven waar de kikkers het goed toeven vinden. Kijk en luister de video op de blog. Vervolgens via het hunebedcentrum in Borger met bijbehorende keientuin naar Ommen waar we de camper een plek hebben gegeven op CP De Stekkenkamp. Een mooi plekkie , helaas iets te dicht aan de Beerzeweg. Nadat we naar Ommen wandelden voor wat boodschappen is het lang buiten zitten in de zon met een boekie.

balloo_29-03-2021 (4)

1. Ria van Beek:
    30 maart 2021
    In Alkmaar ook een heerlijk zonnetje, dus ook lekker buiten kunnen zitten. Morgen nog zo'n dag.
  2. Bert:
    30 maart 2021
    Ja dat is weer genieten, Ria, morgen na de wandel opnieuw mooi en warmer naast de camper.
  3. Jacques:
    31 maart 2021
    Ik herken de plekjes op de foto's van vorig jaar kampeervakantie. Prachtig daar, geniet ervan en van het fantastische weer !
  4. Bert:
    31 maart 2021
    Hey Jacques wat leuk je hier te treffen. inderdaad mooie omgeving Groningen Drenthe Overijssel Wij hebben genoten van onze eerste week camperen in 2021. Groetjes van ons C en B
  5. Anno:
    31 maart 2021
    Wat is het mooi hier bij ons in de omgeving is heel anders dan dat vlakke Noord Holland. (Grapje).
  6. Bert:
    31 maart 2021
    Dag Arno Je hebt helemaal gelijk Binnenkort gaan we overwegen te verhuizen.
  7. Nanette:
    31 maart 2021
    1e camperdagen in 2021 in provincie Utrecht zijn ons ook prima bevallen!
    Mooie fietstochten gemaakt. Zo te lezen genieten jullie ook ! 👍
  8. Bert:
    1 april 2021
    Dag Nanette, Ja jullie stonden in een mooie omgeving met leuke plaatsen dichtbij. Wij hebben genoten. Vanochtend nog gewandeld langs de Regge en gister in de Sahara omgeving Ommen. Inmiddels zijn we thuis. Heerlijke tijd met de Weinsberg gehad.
  9. Maureen:
    2 april 2021
    Er wordt NIET verhuisd! Een tweede huis daar, nou vooruit ;)
  10. Bert:
    2 april 2021