Grote Spouwen 22 juni 2024

22 juni 2024 - Bilzen, België

Zaterdag 22 juni 2024.

Woensdag 19 juni rijden we via Luxemburg naar een camping in Wallendorf , Duitsland. De camping ligt aan de oever van de Sauer dat de grens vormt tussen Luxemburg en Duitsland. Onderweg diesel tanken voor 1,50 euro. Een Nederlandse beheerder die ons een plek geeft aan het water. Het is rustig: een bezetting van hooguit 20 procent. Als we de brug over lopen komen we in Luxemburg waar we in de avond een pizzeria aan doen. De volgende dag op de fiets om boodschappen te doen in Korpernich. Daarna naar Beaufort om het kasteel te bezichtigen. Een pittige trip met hellingen van 7 procent. Vrijdag na 2 nachten in Wallendorf rijden we noordwaarts en parkeren in Grote Spouwen, België op 15 km van Maastricht. Een CP met 4 plekken zonder voorzieningen behalve stroom waarvoor betaald moet worden. En heerlijk rustig. Het is de hele dag druilerig en in de middag soms een pittig bui. In de avond kunnen we nog even aan de wandel en kijken voetbal naar Oranje. Zaterdag 22 juni fietsen we naar Maastricht voor een bezoek aan het Bonnefanten museum. Geen sinecure om het museum te bereiken, delen van de binnenstad waren afgesloten voor evenementen en daarnaast voetgangersgebieden. Moderne kunst gerelateerd aan duurzaamheid en zelfreflectie. Een mooi gebouw van 3 verdiepingen in de keramiekwijk en niet onbelangrijk, uitgebreide horeca. De terugweg doen we via knooppunten en wat boodschappen in Riemst. Als we terugkomen bij Grote Spouwen is het 5 uur en kunnen in de zon zitten

bonnefanten_22-06-2024 (1)

1. Jojoos:
    22 juni 2024
    Goed bezig. Wij vanochtend vertrokken naar la Roche sur Grane in de Drôme. Kleinschalige camping, prima sanitair. Dit is onze uitvalsbasis voor de lavendelvelden. Heerlijk rustig en ze hebben table d’hotes. Kunnen we meeeten. Gaan we proberen. Aanschuiven aan lange tafels. Vanavond flinke bui met veel wind. Komende dagen wordt het beter🙏
  2. Bert:
    23 juni 2024
    Mooi is dat met de fendtclub? Samen naar La Roche? Vandaag fietsen we een rondje richting de Kempen en daarna naar camping Riva in Limburg. Inmiddels is het hier hoogzomer. 🌞🌞🌞

Jouw reactie