La Colombe 18 september 2023

18 september 2023 - La Colombe, Frankrijk

Zaterdag 16 september. Het is bewolkt en vannacht het nodige water van boven. We nemen afscheid van de camping in Fréhel nadat we de vuilwatertank hebben leeg laten lopen bij de sani op het terrein. Onderweg af en toe een bui en met 20 graden wat frisser dan voorgaande dagen. Het eerste doel is Decatlon in St. Brieux om wat onderdelen voor mijn ATB te kopen. Via een kustroute waarbij we af en toe een stop maken voor een fotomomentje komen we op een enorm groot en druk industrieterrein bij Deca aan. Na wat geshopt rijden we naar ons 6e FP in Pleubian. Een zeer rustige plek voor 2 campers en verkoop van groenten, eieren , tomaten etc. Het ligt tussen Paimpol en Perros Guirec.

Zondag 17 september. Het regent als we opstaan maar zien aan de lucht dat het gaat opklaren. Gister wat groente, uien en tomaten ingekocht bij de local waar we hebben overnacht. Na ontbijt gaan we vandaag langs de mooie kust met regelmatig een stoppie om te genieten van de Cote Granit Rose. Af en toe een stukje over het strand dan weer over de rotsen C. had zich al een tijdje mosselen belooft dus moest het er vandaag van komen. Bij een camping waar de camper kan geserviced, lozen we vuilwater en nemen vers in. Er tegenover is een resto dus we parkeren en nemen plaats op het terras. Voor C. een vismaal. Voor mij een Ceasar. We hebben het verste punt van onze trip achter ons gelaten en gaan op weg terug richting NL. We rijden via Lannion richting  St Brieux over een dikke weg met max 110. We stoppen rond half 6 bij ons 7e FP adres in Saint-Igneuc. Een bedrijf waar van alles op vleesgebied te koop is en een resto heeft voor ontbijt en diner mits op tijd besteld. De eigenaren zijn er niet dus……? Nadat we de camper gestald hebben komt om half 10 de eigenaar en nodigt ons uit voor de koffie maandagochtend.

Maandag 18 september. Na ontbijt krijgen we uitleg van onze gastheer, een traiteur, over zijn gezin, z’n vak en de producten die hij verkoopt. Verschillende  soorten confituren, patés, cidre’s en calvados. Ook runt hij een resto en heeft daarvoor een enorme grill om varkens te roosteren. We kopen een jus de pomme en een confituur met calva. Daarna rijden we de camper naar een CP in Avranches om te servicen. Tussen Caen en Rennes gaan we naar La Colombe en komen aan bij het 8e FP adres. Dit is een bedrijf in ruste. Alles wat er staat is oud en verroest. We staan op een grasveld en het is er stil. We lopen later op de dag naar het dorp , stukkie van 1.5 km, en zijn net te laat voor het enige café-resto dat om 4 uur sluit. Terug bij de camper kunnen we nog een uurtje buiten zitten. Morgen een plek in de buurt van Caen.

granit rose_17-09-2023 (10)

1. Jojoos:
    18 september 2023
    Die meeuw op de foto kijkt echt verbaasd. Waar sta ik in vredesnaam op🧐. Heeft C genoten van de moules ?
  2. Bert:
    19 september 2023
    Goedemorgen zij heeft zeker genoten mosselen in camembert.
  3. Nanette:
    18 september 2023
    Wel apart zo die plekken bij locale ondernemers e.d.! Alleen een plek, zonder voorzieningen begrijp ik?
    Geniet nog lekker en goede tocht richting NL.
  4. Bert:
    19 september 2023
    Dankjewel. Het is heel verschillend bij France Passion. Meestal zijn er geen voorzieningen het komt ook voor dat er een toilet is, soms een douche en we hebben ook meegemaakt dat we stroom aangeboden kregen.