Ostuni 29 mei 2018

29 mei 2018 - Ostuni, Italië

Dinsdag 29 mei 2018

De zon staat de hele dag hoog aan de hemel en heeft met ons geen medelijden. Heet in Puglia. Als je in Lecce komt is het een must om bij het historisch café Alvino een pasticciotto te eten. Een soort gevulde cupcake met crème erin. Overheerlijk en slechts 1 euro. Ben je in Brindisi dan kan je met een veerbootje naar het monument aan de overkant dat gratis te bezoeken is. Stamt uit de tijd dat Mussolini niet zulke mooie dingen deed. Met een lift kan je naar boven en dan heb je vanaf zo’n 60 meter hoogte een prachtig uitzicht over de stad. Vandaag bezochten we Ostini, la cittá bianca. Vanaf de CP in Villanova een klim van 8 km met de fiets naar het cittá storico. Een wirwar van witte straatjes met souvenirshops en horeca. Eerst een caffé ginseng en dan aan de wandel. Bovenin een prachtige kathedraal en omdat de stad hoog op een heuvel ligt een mooi uitzicht over de vallei en Adriatische zee. C. had een lijstje mee dat ons voor de hele dag culinair zou verrassen. Niet dus, opgeheven of gesloten. Gelukkig was er een alternatief in een Osteria waar we een heerlijke lunch met een biologische witte wijn hadden. Aanrader. Een archeologisch museum in een voormalige kerk liet enkele lugubere opgravingen zien waarbij je je verbaasd hoe ze het tijdperk weten. Morgen, woensdag, richting de trullies.

ostuni_witostuni_29-05-2018 (16)

1. Christiene:
    29 mei 2018
    Je kunt je nog zo goed voorbereiden maar alles staat of valt met het moment van de dag. Maar een goed alternatief gevonden 😉
    Mooie plaatjes. Hoe is je avond fotografie gegaan?
  2. Ria van Beek:
    29 mei 2018
    Wat geniet ik van jullie reis...
  3. BertvdB:
    29 mei 2018
    Komt dat even mooi uit Ria,, dat doen wij ook 😎😁
  4. BertvdB:
    29 mei 2018
    Christine ze zitten nog op de Nikon. Als we thuis zijn Laat ik ze wel zien.
  5. BertvdB:
    29 mei 2018
    Vilanova is een schattig plaatje met een haventje voor vissers en pleziervaartuigen. Je vindt er een kleine supermercato en zelfs een castello.