Paterswoldsemeer 27 maart 2021

27 maart 2021 - Haren, Nederland

Zaterdag 27 maart 2021.

De temperatuur vandaag is laag, de wind hard en tussen de buien door hebben we zon. Vanmiddag als het beter is gaan we met de wandelschoenen richting Eelderwolde.

Afgelopen woensdag 24 maart hebben we de camper op de CP naast de Stevinsluizen in Den Oever neergezet en de nacht  doorgebracht na een wandeling door de haven. De haven wordt op vele fronten opgeknapt. De dijk is verhoogd en voorzien van een betonnen tribune, er zijn infoborden over de historie geplaatst en er is een inforuimte en werkplaats gebouwd. In de historiehoek liggen nog enkele fraaie Wieringeren kotters

Donderdag zijn we via shoppen in Heerenveen naar Onstwedde gereden waar we de CP van Geert en Hennie hebben bezocht. Een wandeling naar het dorp met een bezoek aan de bakker.

Vrijdag na tanken in Bellingwolde naar de CP aan het Paterswoldsemeer voor 2 overnachtingen. We hebben een wandeling gemaakt rond het Friescheveen langs de Oude AA die overgaat in de Drentse AA. Op diverse plekken in het bos /moeras troffen we verzamelingen oude meuk. Vooral veel metalen gebruiksvoorwerpen uit de keuken.

paterswoldemeer_03-2021 (7)

1. Maureen:
    27 maart 2021
    Wat leuk! Weer een reisblogg. Joehoe!
    Wat viel er te shoppen?
    En hoe gaat het wandelen?
    Veel plezier!
  2. Bert:
    Dag Maureen,
    Dankjewel. Shampoo en bijna Pasen dus....Wandelen gaat redelijk met C.
  3. BertvdB:
    27 maart 2021
    Hallo beste reisloggers......Het is alweer even geleden dat de camper mocht rijden. In het Coronajaar 2021 zijn we met alle beperkingen weer op pad.
  4. mianno:
    Vroeg op pad dit jaar!
  5. Bert:
    Dag Mia , Dag Anno.
    Ja camper uitproberen en volgende week mooi weer.
  6. Ria van Beek:
    Veel plezier en een goede wandel-/geniet-/camperstart van 2021
  7. Bert:
    27 maart 2021
    Dankjewel, Ria. Gaan we doen.
  8. Jojoos:
    27 maart 2021
    Door de reisblog krijgen ook wij kriebels. Was al aan ‘t zoeken naar campings. Mis het geluid van dichttrekkende ritsen. De rits van de hoes van de droogmolen in de tuin maakt hetzelfde geluid. C moet niet teveel hooi op de vork nemen met wandelen hoor! Veel plezier gewenst🥰
  9. Bert:
    28 maart 2021
    Goedemiddag jojo's C doet heel rustig aan. Wensen jullie veel voorpret met het zoeken naar campings. Wij staan inmiddels op camping Balloohoeve zonder ritsen. Groetjes.
  10. Nanette:
    30 maart 2021
    Klinkt goed Bert! Is die oude meuk echt stort/zwerfvuil of als grap bedoeld?
    Provincie Utrecht had beter weer denk ik! Heerlijk 1e camperweekend gehad. Wens jullie nog fijne dagen.
  11. Bert:
    30 maart 2021
    Dankjewel Nanette. Op diverse plekken is het gedumpt. Maar waarom? Nee, dat weten we niet.