Baubergmuseum Lautenthal 29 mei 2014

29 mei 2014 - Goslar, Duitsland

Donderdag 29 mei 2014 Lautenthal, Oberharz.

De voorspelling van diverse weersites in uitgekomen. Het is droog geworden in de ochtend maar  frissig. Een heerlijke plek die erg rustig is. Prima slapen dus. We bezochten het Bergbaumuseum op een paar honderd meter van de cp. In vervlogen tijden werd hier geld verdiend met het naar boven halen en smelten van zink, zilver, goud en nog een handvol andere edelmetalen. Op 1 na in de Oberharz zijn alle mijn gesloten. Een videovoorstelling, een ondergrondse boottocht, toggie met een krap treintje en een bergbaulehrpad zijn de ingredienten van het museum.
Als het weer verder verbeterd zullen we hier nog een paar dagen vertoeven om te wandelen en fietsen.

bergbaumuseum lautenthal (7) (800x450)

1. Christiene:
    29 mei 2014
    Nee gekheid natuurlijk! :-)
    Jammer van het weer want de omgeving is prachtig. Wij hebben in Luxemburg zon soortgelijke mijn bezocht alleen moesten we toen lopend door de smalle gangen, je kunt het je haast niet voorstellen om er te werken.
    Tot de volgende keer x
  2. Bert:
  3. Christiene:
    29 mei 2014
    Nou, ik denk dat het wel goed komt :-)
  4. Jojoos:
    29 mei 2014
    Klinkt goed. Hoop voor jullie dat de weergoden hun regen ff binnenhouden. Jullie hebben al nattigheid genoeg gehad en verdienen nu een aangenaam zonnetje!
  5. Ria:
    30 mei 2014
    Ziet er mooi uit daar, hoop dat de regen weg blijft!!!!! Geniet ervanxx
  6. Bert:
    30 mei 2014
    Het is goedgekomen, en van de bijna 2 weken onderweg hebben we pas 2 dagen regen, valt mee niettan??
  7. Ria:
    Wel dan!:-)