Burgen 25-27-08-2012

27 augustus 2012 - Burgen, Duitsland

Zaterdag 25 augustus 2012 Burgen, Moezel

Het was een half uur rijden om van Ellenz naar Burgen te komen en daarvoor reden we door Cochem dat in het teken van diverse feesten staat wat te merken was aan het gehalte toeristen. Mudvol. Burgen is een intiem plaatsje dat o.a. bekend is door florellenvangst. We staan op een cp van pension Smause-Mühle en langs de florellenweg zijn in het verleden meerdere van deze schepradmolens gebouwd. Morgen naar burcht Eltz.

Zondag 26 augustus 2012 Burgen, Moezel

Sinds 3 weken voor het eerst regen aan de Moezel, volgens insiders. In de ochtend was het druilerig en in de middag droog. We voeren met een boottaxi naar de overzijde en liepen naar Moselkern, vandaar door het bos naar burcht Eltz. Daar een rondleiding en via Burcht Bischofstein weer terug. Het is hier een paradijs voor motorrijders en het pension waar de cp aan verbonden is, had dit weekend een groep van 31 uit Alkmaar en omgeving met uitsluitend Harley's. Vanaf de Moezel sla je rechtsaf door Burgen naar de Hunsrückhöhestrasse en daar is het smullen voor motormuizen.

Maandag 27 augustus 2012 Burgen, Moezel. Bad Sobernheim Hunsrück

Zo, prima weer met 25 graden en zon. We liepen de florellen rondwandeling. Een ding van 11 km en nog op en neer. Wel even bezig geweest. Aan het eind van de dag de LMC van de Moezel naar de Hunsrück verplaatst. We staan op een mooie cp in de rust en met gras die plaats biedt voor 40 wagens waarvan er nu 20 staan. Cafe erbij en een sanistation. Hier stroomt de Nahe en morgen willen we er langs fietsen.

burgen_26-08-2012 (12) (600x800)

Groeten aan allen van ons en dank voor de reacties.