Dinant, Moezel 23 en 24-08-2012

24 augustus 2012 - Dinant, België

Donderdag 23 augustus 2012 Dinant

Voor een stadswandeling en een klauterpartij naar de citadel van Dinant was het vandaag prachtig weer. Dinant staat door de hele stad in het teken van Albert Sax die hier zijn roots heeft. Er is een Maison de Albert Sax waar de geschiedenis van de saxofoon wordt uitgebeeld. De diverse typen sax zijn daar te bezichtigen. Na Dinant zijn we naar de Moezel gereden na getankt te hebben in Luxemburg. We staan op een cp in Ediger- Eller. Morgen voor een flesje wijn naar Ellenz op10 km. Omdat me ma eerst nog een consult moet met de radiotherapeut en de chirurg, hebben we besloten om niet naar Italie te rijden. Mocht het weer minder worden gaan we wat zuidelijker.

Vrijdag 24 augustus 2012 Ellenz, Moezel

De wijn is geskoord en het was vandaag mooi weer voor een fietstocht langs de Moezel van 60 km op Redrose en Stevie. We staan op een cp van de fam. Loosen in Ellenz waar je 8 euro voor een overnachting betaald Dat is inclusief wc, wifi, schoon water, weinprobe en toiletcassette legen. Voor de douche betaal je 1 euro. Rustige stek aan de rand van het dorp en op gepaste afstand van de Moezel ivm geluidsoverlast van het verkeer.

Dinant_23-08-2012 (10) (800x600)