Col d'Agnes en Col de Port. Ax les Themes

22 september 2011 - Tarascon, Frankrijk

Woensdag 21 september 2011.

Ik heb besloten om de col d'Agnes vanuit Les Cabannes te fietsen als een heen en weer. Dan moet je eerst over Port de Lers heen. Geen lievertje. Dat wordt 92 km. Het kan ook als rondje maar dan moet je over de Col de Port. Na het Plateau van gister lijkt me dat teveel van het goede. Maar.........bij goed weer ontmoet ik op de Port de Lers en de col d'Agnes medefietsers die melden dat je enkel hoeft af te dalen naar Massat en dan is de col de Port niet zo zwaar meer: 5 á 6%. Ik voel me goed en het is toch leuker om de col de Port die we eerder met de camper deden met het carbonros te doen. Uiteindelijk wordt het 101,5km . C. reed in de buurt van Tarascon 67km. Vervolgens zijn we verhuisd naar Ax les Thermes waar we op een cp bij het zwembad staan.

Donderdag 22 september 2011.

Vandaag bezoeken we de stad Ax les Thermes, bekend van hotels met thermaalbaden en wintersport. Het ligt op ruim 1400mtr. 20 jaar geleden sliep ik hier een nacht in een hotel voor de laatste etappe naar Perpignan van de 10 daagse Pyreneen met OAD. Vanmiddag rijden we over Tarascon en Toulouse naar omgeving Cahors. Dus............de laatste dag Pyreneen van 2011. Groeten uit een juppenstad van C en B.