Plateau de Beille.

20 september 2011 - Cabannes, Frankrijk

Maandag 19 september 2011

Gister, zondag, is er niet gefietst omdat het de hele dag regenachtig was. We weten nu weer hoe het is om de dag met een boekie te doen in de camper. Vandaag in de ochtend regen en in de middag wat opklaringen. We hebben de camper zo'n 25km verplaatst en staan nu op een cp in Les Cabannes, een rustige plek met wc voor 30 campers achter de gendarmerie en grenzend aan vakantiehuisjes met veel groen. We hebben zicht op bulten met graniet, wanneer de zon erop staat een mooi gezicht. Volgens de meteo is het morgen ,dinsdag 20 september, 23 graden en zonnig, dus naar boven: Plateau de Beille: 16km 7.8% gemiddeld en 10.5% maximale stijging. Daarna gaan we in de richting van het noorden om huiswaarts te gaan. VakantieGroet van C en B.

Dinsdag 20 september 2011

Na anderhalve dag regen is het vandaag een stralende dag. Blauw, zon en een graad of 24. Ideaal om een bult als de Beille te beklimmen. In de beschutte stukken van het parcours waar in juli van dit jaar de tour een finish had was het fris. Boven in de zon prima en een prachtig uitzicht op ruim 1700mtr. De weg eindigd in een groot parkeerterrein dat in de winter skiplezier biedt en in de zomer campers een plek geeft. 1 uur en 47 minuten had ik nodig voor de ruim 16km. Vervolgens: un grand cafe noir op het terras. C. heeft 10km naar boven gelopen en die kwam ik in de afdaling weer tegen. Gaan we morgen noordwaarts of toch de col d'Agnes nog doen?? Groet vanaf een zonovergoten cp in Les Cabannes van C en B.