col d'Aspin.

12 september 2011 - Arreau, Frankrijk

Zondag 11 september 2011.

We vertrokken vanuit Pierrefitte over de Tourmalet, het waaide er, was koud, en we dronken koffie in het prachtig aangeklede restaurant met touratributen. Vervolgens de LMC neergezet aan het lac Payolle halverwege de col d'Aspin. In de middag de col Hourquette d'Ancizan, ruim 1500mtr., samen met C. bedwongen. Na de afdaling in La Seoube een Pression van Kanterbrau soldaat gemaakt. Het weer was aardig en een stuk koeler dan zaterdag. We staan op een prachtige stek en groeten allen vanuit halverwege de col d'Aspin.

Maandag 12 september 2011.

Dan wordt je wakker tussen de paarden en koeien in de middle of N. En is er werkelijk niets behalve de natuur. De hemel strak blauw en samen fietsen we naar de top van de Aspin. C laat al snel weten dat ik eigen tempo moet rijden en 1 maal over de top, wat een feest der herkenning 2 jaar terug met de tour op deze col, daal ik af naar Arreau en neem een kijkje op de camperplaats. Vervolgens een petit cafe en weer omhoog. Over de top daal ik naar het Touristique Payoll waar ik C. tegenkom en de we de lunch doen. Daarna daal ik verder naar St. Marie de Campan en vervolgens weer omhoog na een pression. De Aspin vanaf 2 kanten beklommen. Terug bij de camper besluiten we om de LMC naar Arreau te brengen. Een mooi startpunt voor de col de Peyrisourde. Een zonnnig groet aan het thuisfront Van C en B.