Tourmalet

10 september 2011 - Cauterets, Frankrijk

Zaterdag 10 september 2011.

Weer een warme dag tussen de bulten. Het is niet gelukt om echt vroeg te gaan fietsen. Het was 9 uur en samen reden we van de cp in Pierrefitte-Nastelas naar de voet van de Toumalet in St. Luz-Saveur. Dat was een km of 18. C. reed tot km 4 de col op en daarna ging ze terug naar de cp. Vervolgens is ze naar Argeles-Gazost gereden en weer terug. De Tourmalet is gemiddeld 7% en het venijn zit in de staart. Stijging tot 18%. Gezellig op zaterdag want je gaat met vele motoren, auto's en fietsers naar boven. Juichkreten als de top is gehaald. Voor mij was vandaag de Aspin een col te ver. Het was warm en als ik door was gegaan kwam ik in donker thuis. De weg terug is een prachtige afdaling waarbij hoge snelheden mogelijk zijn door de lange rechte stukken. Morgen naar een cp aan Lac de Payol dat is aan de 918 op weg naar de col d'Aspin. Dan maandag kijken of de benen uitgerust zijn want ze waren niet super vandaag. Mogelijk kunnen ze dan het carbonros over de Aspin brengen. Tot slot staat de Potret d'Aspet op het program. De groeten aan allen van ons die het best gaat.